English

در واکنش به درخواست آمریکا و اتحادیه اروپا؛

پوتین: انتقاد غرب از نحوه برخورد روسیه با معترضان «مغرضانه» است

رئیس جمهور روسیه انتقاد دولتهای غربی از نحوه برخورد مقامات مسکو با تظاهرات کنندگان را اقدامی آغشته به انگیزه سیاسی و با هدف مداخله در امور داخلی کشور خود خواند.

پوتین: انتقاد غرب از نحوه برخورد روسیه با معترضان «مغرضانه» است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، «ولادیمیر پوتین» روز پنج شنبه انتقاد دولتهای غربی از نحوه برخورد مقامات مسکو با تظاهرات کنندگان ضددولتی را اقدامی آغشته به انگیزه سیاسی و با هدف مداخله در امور داخلی روسیه خواند.

وی که در همایشی موسوم به «شمالگان» در شمال روسیه صحبت می کرد، اظهار داشت که مخالفان سیاسی وی در تلاش برای جهت دادن به نارضایتی عمومی از فساد با هدف برآوردن نیازهای «مزورانه» خود هستند.

گفتنی است که مقامات آمریکا و اتحادیه اروپا در واکنش به بازداشت تعدادی از تظاهرات کنندگان در تجمعات اعتراضی روز یکشنبه در روسیه خواستار آزادی آنان شد.

رئیس جمهور روسیه نیز با محکوم نمودن درخواست آمریکا و اتحادیه اروپا گفت که «طرح چنین درخواستهایی از روسیه کاملاً آغشته به انگیزه سیاسی و با هدف اِعمال فشار بر حیات سیاسی و داخلی این کشور صورت می گیرد». وی در ادامه افزود که «همگان باید تابع قانون باشند و هرکس که قانون شکنی نماید، مطابق با قوانین روسیه مجازات خواهد شد».

شایان ذکر است که مقامات روسیه از اعطای مجوز قانونی جهت برگزاری این گردهمایی ها در اکثر شهرهای این کشور خودداری کردند که این امتناع، به معنای غیرقانونی بودن این تظاهرات است. این در حالی است که برخی از فعالان مخالف دولت روسیه با استناد به قانون اساسی این کشور مدعی هستند که برگزاری گردهمایی مسالمت آمیز نیازی به کسب مجوز از مقامات ذیربط ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی