English

رهبر معارضان مسلح سودان جنوبی:

نتایج اجلاس «ایگاد» برای ملت سودان جنوبی ناامیدکننده بود

رهبر معارضان مسلح سودان جنوبی اعلام کرد که نتایج اجلاس سران «ایگاد» برای ملت سودان جنوبی و خواسته‌های آن ناامیدکننده بود.

نتایج اجلاس «ایگاد» برای ملت سودان جنوبی ناامیدکننده بود

به گزارش خبرگزاری موج، «ریک مشار» رهبر معارضان مسلح سودان جنوبی با اشاره به اینکه نتایج اجلاس سران سازمان بین دولتی توسعه کشورهای شرق آفریقا «ایگاد» برای ملت سودان جنوبی ناامیدکننده بوده است، ایگاد را به همدستی با دولت «سلواکر میاردیت» برای حاشیه راندن معارضان مسلح متهم کرد.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، مشار افزود که اجلاس ایگاد در اذعان به فروپاشی توافق صلح امضاشده با دولت در سال 2015 شکست خورد.

وی از اینکه ایگاد مسئولیت خود برای احیای صلح و ثبات را نادیده گرفته است، ابراز تأسف کرد و گفت که توافقنامه مذکور بارقه امیدی برای بسیاری از افراد بود و ما در جناح معارضان بار دیگر بر پایبندی خود به این توافقنامه پس از بازنگری در آن و تعهد برای اجرای کامل این توافقنامه تأکید می‌کنیم.

اجلاس سران ایگاد هفته گذشته در نایروبی پایتخت کنیا برگزار شد و شرکت‌کنندگان در این اجلاس درگیری‌های مسلحانه در سودان جنوبی را محکوم کرده و از گروه‌های مسلح خواستند تا برای حل مشکلات کشور خشونت را کنار بگذارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه