English

فریدمن به عنوان سفیر جدید آمریکا در اسرائیل سوگند یاد کرد

وکیل یهودی حامی شهرک‌سازی اسرائیل و انتقال سفارت آمریکا به قدس، چهارشنبه به عنوان سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی سوگند یاد کرد.

فریدمن به عنوان سفیر جدید آمریکا در اسرائیل سوگند یاد کرد

به گزارش خبرگزاری موج، "دیوید فریدمن" وکیل یهودی نزدیک به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که به مواضع افراطی در حمایت از شهرک سازی صهیونیستها در سرزمین های اشغالی فلسطین معروف است روز چهارشنبه به عنوان سفیر جدید آمریکا در فلسطین اشغالی سوگند یاد کرد.

مجلس سنای آمریکا هفته گذشته انتصاب او را با 52 رای موافق در برابر 46 رای مخالف تایید کرد.

مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا در این مراسم در کاخ سفید گفت: « آمریکا همیشه دوست وفادار اسرائیل خواهد بود ».

وی افزود: « دونالد ترامپ رئیس جمهور و من می دانیم که شما (فریدمن) به مستحکم تر شدن رابطه تغییر ناپذیر بین آمریکا و اسرائیل کمک خواهید کرد ».

رئیس جمهور آمریکا که در دوره رقابت انتخاباتی از اسرائیل حمایت کامل کرده بود ماه دسامبر این وکیل یهودی و طرفدار شهرک سازی و الحاق کرانه باختری اشغالی به فلسطین اشغالی را به عنوان سفیر آمریکا در تل اویو انتخاب کرد.

فریدمن همچنین از انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس حمایت کرده است.

او نیمه فوریه در جلسه مجلس سنا برای تایید انتخاب خود به علاوه با ابراز تاسف از مواضع گذشته خود علیه فلسطینی ها و همچنین یهودیان آمریکایی منتقد اسرائیل تلاش کرد در مواضع خود توازن ایجاد کند.

دیوید فریدمن همچنین درباره حمایت از راه حل دو کشور، اصل مورد حمایت جامعه بین المللی برای پایان دادن به مناقشه اسرائیل - فلسطینیان ابراز تردید کرده بود.

فریدمن در رقابت‌های انتخاباتی سال 2016 میلادی در آمریکا مشاور ترامپ در امور روابط آمریکا- اسرائیل بود.

وی که فرزند یک خاخام ارتودوکس است پیشینۀ سیاسی ندارد. حدود 600 خاخام آمریکایی ماه گذشتۀ میلادی در اعتراض به انتصاب وی به‌عنوان سفیر آمریکا طوماری را امضا کردند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، ضمن استقبال از انتصاب فریدمن در پیامی توییتری گفته بود «وی به‌عنوان نمایندۀ رئیس‌جمهور ترامپ و دوست صمیمی اسرائیل به گرمی مورد استقبال قرار خواهد گرفت.»

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی