English

انتقاد ترکیه از برافراشتن پرچم کردستان عراق در استان کرکوک

درحالیکه دولت ترکیه نسبت به برافراشتن پرچم کردستان در کنار پرچم عراق بر فراز ساختمان های دولتی در استان کرکوک انتقاد کرد ریاست منطقه کردستان عراق تاکید کرد که این مساله یک امر عادی تلقی میشود.

انتقاد ترکیه از برافراشتن پرچم کردستان عراق در استان کرکوک

به گزارش خبرگزاری موج، دولت ترکیه نسبت به اقدام شورای استانداری کرکوک در خصوص برافراشتن پرچم کردستان در کنار پرچم عراق بر فراز ساختمان های دولتی انتقاد کرد.

بنعالی یلدیریم نخست وزیر ترکیه در گفتگو با شبکه ان تی وی عنوان داشت: این کار نادرست است و بر خلاف قانون اساسی عراق صورت گرفته است

مولود چاوش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه نیز درگفتگو با شبکه تی آر تی عنوان داشت: به نظر ما این اقدام نادرست است و نباید ترکیب جمعیتی این منطقه را برهم زد اقدامات یک جانبه بی فایده است.

وی در ادامه افزود: ما از تمامیت ارضی عراق و سوریه حمایت می‌کنیم.

این در حالی است که ریاست منطقه کردستان با صدور بیانه ای اعلام کرد که برافراشتن پرجم کردستان در استان کرکوک اقدامی قانونی بوده همانطور که برافراشتن پرچم عراق در کرکوک یک امر طبیعی است.

در ادامه این بیانه‌ای آمده است از زمان فروپاشی نظام سابق در سال 2003 و به ویژه بعد از ورود داعش پرچم کردستان در کرکوک وجود داشته و نیازی به بزرگنمایی این مسئله نیست و نباید آن را وسیله‌ای برای تفرقه کرد.

کردها تلاش دارند تا منطقه کرکوک که بغداد و اربیل بر سر آن نزاع دارند را به منطقه کردستان عراق متصل کنند. پیش تر سخنگوی دفتر نخست وزیر عراق اعلام کرده بود این اقدام باعث مشکل میان اقشار مختلف می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه