English

پاپ فرانسیس:

تضمین جان شهروندان موصل ضروری است

رهبر کاتولیکهای جهان با استقبال از تحقیق سازمان ملل پیرامون تلفات غیرنظامی حملات نیروهای ائتلاف در موصل، حفظ جان شهروندان عادی را امری لازم و حائز اهمیت عنوان کرد.

تضمین جان شهروندان موصل ضروری است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیکهای جهان، در تایید تصمیم سازمان ملل مبنی بر لزوم انجام تحقیقات بین المللی در حمله هوایی نیروهای ائتلاف به شهر موصل، حفاظت از جان شهروندان غیر نظامی عراق را امری فوری و ضروری توصیف کرد.

وی در جمع ده ها هزار نفری که برای شنیدن سخنرانی هفتگی وی تجمع کرده بودند، از نگرانی خود درباره غیرنظامیانی که در محله های غرب موصل گرفتار شده اند، سخن گفت.

پاپ فرانسیس از همه طرفین درگیری خواست تا به حفاظت از جان غیر نظامیان متعهد باشند.

سخنان رهبر کاتولیک های جهان یک روز پس از آن ایراد می شود که آمریکا به احتمال کشتار غیر نظامیان در حمله هوایی که در 17 مارس (۲۷ اسفند ۹۵) اذعان کرد.

این در حالی است که سازمان عفو بین الملل می گوید شمار زیاد غیر نظامیان کشته شده در موصل، بازگو کننده شکست نیروهای ائتلاف به اصطلاح مبارزه با داعش برای حفاظت از جان شهروندان عادی است.

گفتنی است «زید بن رعد الحسین» کمیسر حقوق بشر سازمان ملل، در بیانیه ای بر ضرورت تحقیقات جامع و شفاف در مورد شمار قربانیان غیر نظامی حملات هوایی به موصل تاکید کرد .

وی همچنین از مسئولان عراقی و ائتلاف بین المللی ضد داعش خواست که در تاکتیک های مورد استفاده در شهر موصل حین عملیات علیه گروه تروریستی داعش بازبینی کرده و کاهش پیامدهای منفی عملیات علیه غیر نظامیان را تضمین کنند و به حداقل ممکن برسانند.

در حمله هوایی 17 مارس دستکم 150 شهروند عراقی در موصل کشته شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی