English

برگزاری رزمایش مشترک تاجیکستان و آمریکا تکذیب شد

وزارت کشور تاجیکستان در اطلاعیه‌ای برگزاری رزمایش مشترک نیروهای مسلح تاجیکستان و آمریکا را تکذیب کرد.

برگزاری رزمایش مشترک تاجیکستان و آمریکا تکذیب شد

به گزارش خبرگزاری موج، وزارت کشور تاجیکستان ضمن انتشار بیانیه‌ای برگزاری رزمایش مشترک نیروهای مسلح تاجیکستان و آمریکا را تکذیب کرد.

در این بیانیه آمده است: اخیرا در برخی رسانه‌ها اخباری درباره برگزاری رزمایش مشترک ضد تروریستی نیروهای تاجیکستان و آمریکا با شرکت 100 نفر از طرف تاجیک و 150 نفر آمریکایی منتشر شده است.

اما واقعیت این است که در «مرکز ملی مبارزه علیه تروریسم و مواد مخدر» گارد ملی جمهوری تاجیکستان از 27 مارس الی 7 آوریل سال جاری با حضور 50 متخصص آمریکایی و 100 نماینده ویژه وزارت کشور تاجیکستان کلاس‌های آموزش ضد تروریست و بازی‌های پینت بال برگزار شده که هیچ ربطی به رزمایش مشترک 2 کشور ندارد.

قبل از این برخی رسانه‌های تاجیکستان اخباری درباره رزمایش مشترک ضد تروریستی نیروهای مسلح این کشور و آمریکا منتشر کرده بودند.

سفارت آمریکا در «دوشنبه» در این باره گزارش داده بود که این تمرینات در قالب آموزش اقدامات ضد تروریستی برگزار می‌شوند که در آن نیروهای مسلح در چارچوب سناریوهای مختلف اقدامات مشترکی در زمینه مبارزه با تروریسم بین‌المللی را تمرین می‌کنند.

در حال حاضر در 5 پایگاه استان «ختلان» تاجیکستان تمرینات نظامی نیروهای مسلح تاجیکستان و روسیه با 50 هزار افسر و سرباز تاجیک و 2 هزار روس ادامه دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه