English

اذعان آمریکا به دست داشتن در کشتار غیرنظامیان در غرب موصل

همزمان با درخواست سازمان ملل و عفو بین الملل برای تلاش‌های بیشتر در حفظ جان غیرنظامیان، ائتلاف ضد داعش تحت رهبری آمریکا اعلام کرد احتمالا در تلفات غیرنظامیان در غرب موصل نقش داشته است.

اذعان آمریکا به دست داشتن در کشتار غیرنظامیان در غرب موصل

به گزارش خبرگزاری موج، به نقل از خبرگزاری فرانسه، هنوز صدها هزار غیرنظامی در غرب موصل حضور دارند و در درگیری‌های مرگبار میان تروریست‌های داعش و نیروهای عراقی تحت حمایت هوایی ائتلاف ضد داعش به سر می برند.

ژنرال استفان تاونسند، فرمانده ائتلاف ضد داعش در عراق با اشاره به کشته و مجروح شدن غیرنظامیان در جریان حمله هوایی 17 مارس در غرب موصل که تعداد آنها به بیش از 100 تن می‌رسد، به خبرنگاران گفت: احتمالا ما در این تلفات نقش داشته‌ایم اما این تنها یک واقعه ناخواسته در جنگ بوده است.

وی اشاره کرد که آمریکا در آن روز حملاتی هوایی در این بخش از عراق انجام داد . وی همچنین تاکید داشت که ممکن است داعش ساختمان محل انفجار را بمبگذاری کرده باشد .

بنابه گزارش‌ها در آن تاریخ خانه‌ای در محله جدیده در غرب موصل هدف حمله‌ای هوایی قرار گرفت. علت آن حمله هوایی حضور تک تیراندازان و تجهیزات داعش اعلام شد .

شاهدان تاکید کردند که داعش پیشتر دست کم 140 غیرنظامی را به داخل این خانه برده بود تا به عنوان سپر انسانی استفاده کند و ساختمان را بمبگذاری کرده بود .

مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز که درحال بازدید از بغداد است دیدگاه ژنرال تاونسند را تایید کرد و گفت: تحقیقات تا حدودی باعث رفع ابهام خواهد شد.

وی افزود: ممکن است داعش آن ساختمان را منفجر کرده باشد تا ائتلاف را مقصر جلوه دهد و عملیات موصل و حملات هوایی را با تاخیر روبرو کند. اما این امکان نیز وجود دارد که حمله هوایی ائتلاف مسبب آن بوده باشد.

سازمان عفو بین الملل روز دوشنبه در گزارشی اعلام کرد به نظر می رسد ائتلاف تحت رهبری آمریکا در برداشتن گام های احتیاطی لازم برای جلوگیری از مرگ غیرنظامیان در جریان نبرد موصل به خوبی عمل نکرده باشد.

زید رعد حسین، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، گفت که اجساد مردم در خانه هایی که گزارش شده بود داعش غیرنظامیان را در آنها به عنوان سپر انسانی اسیر کرده و بعدا هدف حملات هوایی قرار گرفت کشف شده است .

این مقام همچنین خواستار بازبینی تاکتیک های مورد استفاده ائتلاف شده است .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه