English

رویترز خبر داد؛

افغانستان شمار نیروهای عملیات ویژه را ۲ برابر می کند

دولت کابل برای جبران فرسودگی ناشی از رویارویی با گروه های مسلح، قصد دارد شمار نیروهای ویژه افغانستان را به 2 برابر مقدار فعلی افزایش دهد.

افغانستان شمار نیروهای عملیات ویژه را 2 برابر می کند

به گزارش خبرگزاری موج، منابع آگاه به خبرگزاری «رویترز» گفته اند که دولت کابل قصد دارد شمار نیروهای ویژه افغانستان را که در حال حاضر تعداد آنها به 17 هزار نفر می رسد، 2 برابر کند.

گفتنی است این اقدام به عنوان بخشی از راهبرد بلند مدت کابل برای جبران فرسودگی ناشی از رویارویی مداوم با طالبان و دیگر گروه های مسلح انجام می گیرد.

نیروهای ویژه افغانستان که بخش کوچکی از 300 هزار نیروی مسلح این کشور را تشکیل می دهند، اجرای حدود 70 درصد از عملیات های تهاجمی در سراسر کشور را بر عهده دارند و دولت کابل برای تامین امنیت خود به آنها وابسته است.

در همین راستا، «دولت وزیری» سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفت: نیروهای کماندوی افغانستان نیازمند تقویت قوا و تجهیزات بهتر هستند.

با این حال، وی از اعلام رقم دقیق افزایش نیرو خودداری کرد.

اما سه منبع غربی و افغانستانی که نامی از آنها برده نمی شود، می گویند که طبق برنامه فعلی، شمار نیروهای عملیات ویژه افغانستان، 2 برابر خواهد شد و کابل در حال رایزنی با کشورهای خارجی برای تامین مالی این طرح است.

یا این حال به گفته «بیل سالوین» سخنگوی ناتو، تصمیم کابل به افزایش نیروهای ویژه چند سالی طول خواهد کشید و در کوتاه مدت میسر نخواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه