English

سرگئی لاوروف:

آمریکا در قبال موصل مسئولیت پذیر باشد/انتقاد از رفتار دوگانه غرب

وزیر خارجه روسیه می گوید کشورهایی که در عملیات آزادسازی حلب به روسیه از بابت مسائل بشردوستانه انتقاد می کردند، حالا که نوبت به موصل رسیده، چشم خود را بر روی بی مسئولیتی آمریکا می بندند.

آمریکا در قبال موصل مسئولیت پذیر باشد/انتقاد از رفتار دوگانه غرب

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه با انتقاد از تشدید حملات هوایی نیروهای ائتلاف در موصل، از افزایش تلفات غیر نظامیان ابراز نگرانی کرد.

این در حالی است که مسکو خواستار گزارش شورای امنیت پیرامون کشته شدن حدود 200 شهروند عراقی در یکی از تازه ترین حملات جنگنده های ائتلاف به اصطلاح مبارزه با داعش شده است.

لاوروف در کنفرانس خبری مشترک با «آنجلینو آلفانو» همتای ایتالیایی خود، با اشاره به سابقه این گونه حملات از سوی نیرهای ائتلاف، از حمله 17 مارس که چند ساعت متوالی طول کشید به دلیل گستردگی تلفات به عنوان یکی از بدترین ها در نوع خود اشاره کرد.

وزیر امور خارجه روسیه با تاکید بر تمایل مسکو به رهایی موصل از چنگ تروریست ها، رفتاری به مراتب محتاطانه و مسئولانه تر از سوی نیروهای ائتلاف را خواستار شد.

وی در عین حال از دوگانگی رفتار غرب در قبال موصل و حلب انتقاد کرد و گفت: در حالیکه برخی از کشورهای غربی دغدغه زیادی درباره حلب از خود نشان می دادند و روسیه را به بهانه مسائل بشردوستانه تحت فشار گذاشته بودند، حالا تقریبا با بی تفاوتی کامل نظاره گر آنچه که در موصل اتفاق می افتد، هستند.

گفتنی است که همچنان حدود 400 هزار غیرنظامی در بخش قدیمی شهر موصل که تحت کنترل داعش است به سر می برند و علاوه بر ناامنی، با گرسنگی و کمبود امکانات رفاهی نیز مواجه هستند.

به گفته کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل، روزانه بین 8 تا 12 هزار شهروند عادی برای خروج از صحنه درگیری، از موصل می گریزند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی