English

دیدار وزیر خارجه مصر با نماینده پوتین در اردن

وزیر خارجه مصر امروز در حاشیه نشست وزرای خارجه عرب در اردن با نماینده رئیس‌جمهور روسیه دیدار و درباره اوضاع سوریه گفت‌وگو کرد.

دیدار وزیر خارجه مصر با نماینده پوتین در اردن

به گزارش خبرگزاری موج، «سامح شکری» امروز دوشنبه در حاشیه نشست وزرای خارجه عرب در منطقه بحرالمیت اردن با «میخائیل بوگدانوف» نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در منطقه خاورمیانه و آفریقا و معاون وزیر خارجه این کشور دیدار و درباره راهکارهای حمایت از روابط دوجانبه و همچنین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی بحث و تبادل‌نظر کرد.

پایگاه خبری الیوم‌السابع به نقل از «أحمد أبوزید» سخنگوی رسمی وزارت خارجه مصر گزارش داد که بوگدانوف در این دیدار روابط دو کشور را ستود و بر تمایل کشورش برای توسعه این روابط تأکید کرد.

شکری نیز بر تمایل قاهره برای تقویت روابط با مسکو و رایزنی و مشورت با طرف روسی برای حمایت از تلاش‌های مربوط به دستیابی به راه‌حل‌های مسالمت‌آمیز بحران‌های منطقه‌ای تأکید کرد و نماینده پوتین را در جریان تحولات قضیه فلسطین در سایه چالش‌های کنونی و نتایج تماس‌های قاهره با طرف‌های ذی‌نفوذ در منطقه و سطح بین‌الملل و همچنین تماس با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین قرار داد.

سخنگوی وزارت خارجه مصر همچنین اظهار داشت که نماینده رئیس‌جمهور روسیه در این دیدار بارزترین تحولات سوریه را تشریح و به بیان دیدگاه مسکو درباره دور اخیر مذاکرات آستانه پرداخت.

دو طرف همچنین دور جدید مذاکرات ژنو درباره سوریه را بررسی و درباره ضرورت حمایت از تلاش‌های مربوط به دستیابی به راه‌حل سیاسی بحران سوریه به توافق رسیدند و شکری نیز بر حمایت از تلاش‌های دی میستورا فرستاده سازمان ملل به سوریه تأکید کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه