English

با صدور اعلامیه‌ای خطاب به صادرکنندگان

دولت بریتانیا «فهرست تحریمی ایران» را از خروجی سایت حذف کرد

سایت دولت بریتانیا اخیرا فهرست موسوم به «فهرست تحریمی ایران» که نام اشخاص، شرکت‌ها و سازمان‌های خاصی را در ایران شامل می‌شد، از خروجی خود حذف کرده است.

دولت بریتانیا «فهرست تحریمی ایران» را از خروجی سایت حذف کرد

به گزارش خبرگزاری موج، با توجه به رفع برخی تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران بعد از برجام، سازمان کنترل صادرات بریتانیا «فهرست ایران» را حذف کرد.

بعد از سال‌ها تحریم علیه ایران، جامعه جهانی بعد از توافق هسته‌ای سال2015، برخی تحریم‌های مالی و اقتصادی و مربوط به بحث هسته‌ای علیه ایران، در ماه ژانویه سال 2016 برچیده شدند.

در همین ارتباط سایت پارلمان بریتانیا در اعلامیه‌ای برای تجار این کشور نوشت، سازمان کنترل صادرات بریتانیا لیست ایران را که اطلاعاتی درباره ملزومات ارتباطات تجاری با ایرانیان را در اختیار می‌گذاشت و شامل افراد، شرکت‌ها و سازمان‌های خاص داخل ایران می‌شد، حذف کرده است.

سازمان کنترل صادرات بریتانیا نیز «فهرست ایران» که اطلاعاتی را برای صادرکنندگان و سرمایه‌گذاران بریتانیایی درباره اشخاص، شرکت‌ها و سازمان‌های خاصی در ایران فراهم می‌کرد، از سایت دولت بریتانیا خارج کرده است.

این فهرست که از سوی سازمان کنترل صادرات بریتانیا برای کمک و دادن اطلاعات به تجار این کشور تهیه شده بود، مرتبط با زمینه‌های همکاری تجاری بود که دغدغه بریتانیا و بر اساس تصمیمات صادراتی پیشین سازمان اکو اتخاذ شده بود.

در ادامه این اعلامیه آمده است، برخی تحریم‌ها علیه ایران برای هشت سال آینده باقی می‌مانند و برخی از تحریم‌ها با وجود توافق هسته‌ای در جای خود باقی مانده بودند که شامل تحریم‌های مربوط به تروریسم و حقوق بشر می‌شود.

بر اساس این اعلامیه، ایران همچنان منطقه پرچالشی برای ارتباطات تجاری است و اگر تجار بریتانیایی درصدد تجارت با طرف‌های ایرانی هستند باید به بخش مشاوره و دریافت مجوز صادرات مراجعه کنند.

دولت بریتانیا در ادامه تاکید کرده است، برچیده شدن تحریم‌ها به معنای توانایی ایران برای معاملات آزادتر بین‌المللی است بنابراین فرصت مناسبی برای شرکت‌های بریتانیایی خواهد بود تا بعد از چندین دهه با ورود بازار بزرگ ایران به اقتصاد جهانی استفاده کنند.

دولت بریتانیا همچنین حمایت خود از گسترش روابط تجاری با ایران را ابراز کرده و تجار بریتانیایی را تشویق می‌کند تا از این فرصت‌های مالی استفاده کنند.

همچنین حوزه تجارت بین‌المللی در داخل بریتانیا و در سفارت این کشور در تهران، نقش مهمی در حمایت از سرمایه‌گذاری و تجارت با ایران ایفا می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه