English

جزئیات ترور «مازن فقهاء» به روایت «یدیعوت آحارونوت»

روزنامه‌ای صهیونیستی جزئیاتی از ترور یکی از فرماندهان ارشد گردان‌های «القسام» در نوار غزه منتشر کرد.

جزئیات ترور «مازن فقهاء» به روایت «یدیعوت آحارونوت»

به گزارش خبرگزاری موج، پس از آنکه رژیم صهیونیستی، واکنش‌های همراه با عصبانیت فلسطینی‌ها در پی ترور «مازن فقهاء» را شاهد بود «الیئور لیفی» خبرنگار بخش امور فلسطینی در روزنامه «یدیعوت آحارونوت» جزئیاتی از ترور این فرمانده گردان‌های «القسام» شاخه نظامی حماس منتشر کرد.

در مقدمه این گزارش، اظهارنظری از فقهاء آمده که وی در آن گفته است «"شاباک" (سازمان اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل) به دنبال ترور اسرای آزاد شده بر اساس توافق «شالیت» است زیرا اینها خطر محسوب می‌شوند»؛ همین مقدمه تأکید می‌کند فرمانده نام‌برده القسام یک پرونده امنیتی داشته است به ویژه پس از آنکه بر اساس توافق شالیت آزاد شد.

در ادامه گزارش یدیعوت آحارونوت آمده است: الفقهاء با شلیک 4 گلوله از فاصله نزدیک در منزلش در منطقه «تل‌الهوی» واقع در جنوب غرب غزه ترور شد؛ از نحوه انجام عملیات و ترور فوری وی مشخص است عاملان این اقدام به خوبی از مکان او آگاه بوده‌اند و نیازی به جستجو نداشته‌اند؛ هیچ درگیری دوطرفه‌ای یا شلیک تیر از سوی الفقهاء انجام نشده است و همه اینها تأکید می‌کند وی «غافلگیر» شده است.

این روزنامه صهیونیستی در ادامه نوشت: خطرناک‌ترین فرماندهان فلسطینی، فرماندهانی هستند که قادر به ارسال فلسطینی‌ها به قلب اسرائیل برای انجام عملیات‌های خرابکارانه هستند و الفقهاء یکی از آنها بود.

مازن فقهاء دو روز پیش (جمعه) ترور وتشییع‌جنازه وی با شرکت صدها فلسطینی برگزار شد؛ «اسماعیل هنیه» ماون ریاست دفتر سیاسی حماس که یکی از سخنرانان مراسم تشییع‌جنازه او بود ، تأکید کرد راه فقهاء ادامه دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه