English

تظاهرات هزاران نفر در لندن در اعتراض به خروج از اتحادیه اروپا

هزاران نفر با برپایی تظاهرات در شهر لندن با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و آغاز روند برگزیت مخالفت کردند.

تظاهرات هزاران نفر در لندن در اعتراض به خروج از اتحادیه اروپا

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، در حالی که ترزا می نخست وزیر بریتانیا قصد دارد طی روزهای آینده روند جدایی این کشور از اتحادیه اروپا را پس از 44 سال آغاز کند، هزاران نفر از معترضان روز شنبه با برپایی تظاهراتی در شهر لندن با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا مخالفت کردند.

تظاهرات اتحاد برای اروپا تا میدان پارلمان ادامه یافته است، جایی که خالد مسعود شهروند بریتانیایی با انجام یک حمله تروریستی حداقل چهار نفر را کشته است.

تظاهرات کنندگان در آغاز این راهپیمایی برای گرامیداشت قربانیان این حمله، یک دقیقه سکوت کردند. شرکت کنندگان در این تظاهرات، پرچم های اتحادیه اروپا را به اهتزاز درآوردند و شعارهایی در مخالفت با برگزیت سردادند.

با امضای ماده 50 پیمان لیسبون از سوی ترزا می، مذاکرات دو ساله دولت بریتانیا و اتحادیه اروپا آغاز خواهد شد تا دو طرف به توافق نهایی برای برگزیت دست یابند.

ترزا می نخست وزیر بریتانیا که به تازگی توانسته است توافق مجلس اعیان را برای آغاز روند برگزیت جلب کند، قصد دارد روند خروج از اتحادیه اروپا را تا پایان مارس آغاز نماید.

دولت لندن اعلام کرده است که نه تنها برای آغاز مذاکرات با اتحادیه اروپا آماده است، بلکه حاضر است تا بدون توافق برگزیت از اتحادیه اروپا خارج گردد.

بر اساس ماده 50 پیمان لیسبون که در سال 2009 به تصویب اعضای اتحادیه اروپا رسید، اما تاکنون به اجرا گذاشته نشده، کشورهای عضو اتحادیه بعد از تصمیم به جدایی باید مذاکرات خود با اتحادیه اروپا را آغاز کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی