English

دستور وزیر دفاع عراق برای تحقیق درباه حملات خونین آمریکا به موصل

«عرفان محمود الحیالی» وزیر دفاع عراق دستور داد به صورت فوری درباره حملات هوایی ائتلاف آمریکا به منطقه «الموصل الجدیده» در شهر موصل که صدها کشته برجای گذاشت، تحقیقات شود.

دستور وزیر دفاع عراق برای تحقیق درباه حملات خونین آمریکا به موصل

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از الفرات نیوز، پس از اینکه ائتلاف بین المللی موسوم به ضدداعش به فرماندهی آمریکا اذعان کرد که منطقه ای در موصل عراق را هدف قرار داده، وزارت دفاع عراق دستور تحقیقات در این خصوص را صادر کرد.

در همین راستا، «عرفان محمود الحیالی» وزیر دفاع عراق دستور داد به صورت فوری درباره حملات هوایی ائتلاف آمریکا به منطقه «الموصل الجدیده» در شهر موصل که صدها کشته برجای گذاشت، تحقیقات شود.

«سلیم الجبوری» رئیس پارلمان عراق نیز تاکید کرد که اعضای پارلمان تحولات در کرانه راست (غرب) موصل را در جلسه آتی پارلمان مورد بررسی قرار خواهند داد.

ائتلاف آمریکایی ضدداعش با پذیرش مسئولیت حمله به منطقه الموصل الجدید اعلام کرد، منطقه‌ای که در موصل بمباران شده و صدها غیرنظامی کشته شدند را ما به درخواست نیروهای عراقی! بمباران کردیم.

ظهر روز پنج شنبه هفته گذشته اجساد صدها غیر نظامی که تعداد آنها از 230 تا 500 نفر گزارش شده است، در منطقه «الموصل الجدیده» در بخش غربی موصل از زیر آور خارج شد. اجسادی که بیشتر آنها زنان و کودکان بودند.

این برای اولین بار است که عملیات آزادسازی موصل که سعی بسیاری برای دوری از تلفات غیر نظامیان در آن شده بود؛ شاهد این حجم از تلفات مردم عادی است.

گزارشهای اولیه نیز گفته بودند که بمباران هوایی ائتلاف آمریکایی ضد داعش بر روی سه خانه مسکونی عامل اصلی این کشتار است.

روز گذشته شورای قضایی موصل نیز با اعلام شهر موصل به عنوان منطقه «فاجعه زده» از ائتلاف آمریکایی ضد داعش خواست تا بمباران‌های بی هدف خود را متوقف کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه