English

در دیدار با مرکل؛

عباس خواستار به رسمیت شناختن فلسطین از سوی آلمان شد

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با صدراعظم آلمان خواستار به رسمیت شناخته شدن کشور مستقل فلسطین از سوی این کشور اروپایی شد.

عباس خواستار به رسمیت شناختن فلسطین از سوی آلمان شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از دویچه وله، «محمود عباس» در دیدار با «آنگلا مرکل» خواستار آن شد که این کشور اقدام به رمسیت شناختن کشور مستقل فلسطین کند.

صدراعظم آلمان، در دیداری با محمود عباس، رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین در برلین تشکیل دو کشور مستقل اسرائیل و فلسطین را امری ضروری دانست و گفت: من مثل گذشته راه کار منطقی دیگری جز تشکیل دو کشور مستقل نمی‌بینم.

آنگلا مرکل همچنین تاکید کرد که شهرک‌سازی در مناطق اشغالی از سوی اسرائیل مانعی جدی در راه دستیابی به صلح است.

وی ضمن ابراز نگرانی نسبت به آینده‌ اسرائیل یادآور شد: من بارها گفته‌ام که احداث شهرک‌های یهودی در مناطق فلسطینی‌نشین، در دراز مدت باعث زوال راه‌حل مبتنی بر دو کشور مستقل می‌شود.

در ادامه محمود عباس در رابطه با زیان‌های اقتصادی ناشی از اعمال سیاست شهرک‌سازی تل‌آویو توضیح داد و گفت: توسعه‌ اقتصادی ما در کرانه‌ی باختری رود اردن، 60 درصد لطمه دیده است. فلسطینی‌ها در این منطقه حتی نمی‌توانند یک سنگ را جابه‌جا کنند یا یک درخت بکارند.

رئیس ‌تشکیلات خودگردان فلسطین از آلمان به عنوان کشوری قابل اعتماد یاد کرد و از رهبران آن خواست که فلسطینی‌ها را در روند مذاکرات صلح با اسرائیل یاری کنند.

محمود عباس گفت: من از آلمان و خانم مرکل تقاضا می‌کنم، فلسطین را به عنوان کشوری مستقل به رسمیت بشناسد.

تا کنون بیش از 110 کشور جهان از جمله شماری از کشورهای اتحادیه‌ اروپا مانند رومانی، بلغارستان، چک و مجارستان و همچنین برزیل، چین، هند و آفریقای جنوبی فلسطین را به رسمیت شناخته‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه