English

سفیر پاکستان در آمریکا:

بحران افغانستان راه حل نظامی ندارد

سفیر پاکستان در آمریکا با بیان اینکه مشکل افغانستان راه حل نظامی ندارد، گفت:گفت‌وگو و رایزنی تنها راه حل مشکلات این کشور است.

بحران افغانستان راه حل نظامی ندارد

به گزارش خبرگزاری موج، اعزاز احمد چوهدری سفیر پاکستان در آمریکا تاکید کرد که مشکلات افغانستان راه حل نظامی ندارد و گفت‌وگو و رایزنی تنها راه حل واقعی پیش روی دولت کابل است.

او که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، افزود: ما خواهان رابطه دوستانه با هند هستیم و برای حل مشکلات میان دو کشور بارها پیشقدم شده‌ایم زیرا در حال حاضر یکی از مهم‌ترین مسائل منطقه رابطه ما باهند است.

اعزاز احمد چوهدری در بخش دیگری از سخنانش به عملیات ضد تروریستی «ضرب عضب» اشاره کرد و گفت: این علمیات موفقیت بی‌سابقه‌ای را در ریشه‌کن کردن تروریسم در پاکستان داشته و ما به زودی مراحل دیگری از این عملیات را ادامه می‌دهیم.

وی ابراز امیدواری کرد که پیشرفت پاکستان در تمامی عرصه‌های اقتصادی و علمی به زودی رشد چشمگیری خواهد داشت به طوری که در سطوح عالی جهانی نمایان می‌شود.

در سال‌های اخیر روابط دو کشور افغانستان و پاکستان دچار چالش‌های متعددی شده و افغانستان مدعی است پاکستان از گروه‌های مخالف دولت کابل حمایت می‌کند.

تمایل کابل به سمت دهلی نو از دیگر مشکلاتی است که بر سر راه روابط دو کشور قرار گرفته است.

اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان چندی پیش کمک 500میلیون دلاری پاکستان را رد کرده و اعلام کرد بهتر است این هزینه برای حل مشکل تروریست در پاکستان هزینه شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه