English

ایلدریم:

همه شهروندان ترکیه «درجه یک» هستند

نخست وزیر ترکیه با دلجویی از کردهای استان «تونجلی» در این کشور، گفت که همه شهروندان این کشور با یکدیگر برابر بوده و شهروند درجه یک به حساب می آیند.

همه شهروندان ترکیه «درجه یک» هستند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از حریت، «بنعلی ایلدریم» نخست وزیر ترکیه طی سخنانی، علویان، اهل تسنن و کردهای این کشور را با یکدیگر برادر دانست و گفت که همه اقشار این کشور شهروند «درجه یک» هستند.

ایلدریم که این سخنان را روز گذشته در استان تونجلی ایراد می کرد، گفت: علوی ها، سنی ها، ترک ها، کردها و هرکس دیگری در این کشور با یکدیگر برادر هستند. این کشور برای همه جا دارد. هیچ شهروند درجه دومی در ترکیه وجود نداشته و هیچ وقت هم وجود نداشته است.

وی همچنین با بیان اینکه دولت ترکیه هیچ گاه اجازه نداده و نخواهد داد که قلب کسی در این کشور بشکند، افزود: ما می دانیم که بسیاری از بی عدالتی ها و رفتارهای غلط در گذشته اتفاق افتاده است.

نخست وزیر ترکیه همچنین در ادامه سخنان خود با اشاره به قتل عام کردهای استان تونجلی در سال 1938 توسط ارتش ترکیه، اتفاقات این چنینی را وقایعی ناپسند و اشتباه خواند که به گفته وی، دیگر تکرار نخواهند شد.

گفتنی است که دولتمردان ترکیه طی ماه های اخیر تلاش مضاعفی برای پیروزی در همه پرسی اصلاحات قانون اساسی که قرار است به زودی در این کشور برگزار شود، انجام داده اند.

این در حالی است که آنکارا پس از کودتای نافرجام ماه ژوئیه گذشته دست به اقدامات امنیتی گسترده ای زده و بسیاری از نظامیان را بازداشت و شمار زیادی را از کار اخراج کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه