English

رئیس جمهور قرقیزستان دوازدهمین سالگرد پیروز انقلاب لاله‌ای را تبریک گفت

رئیس جمهور قرقیزستان دوازدهمین سالگرد پیروزی انقلاب لاله‌ای در سال 2010 میلادی را به ملت قرقیرستان تبریک گفت.

رئیس جمهور قرقیزستان دوازدهمین سالگرد پیروز انقلاب لاله‌ای را تبریک گفت

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری ، «الماس‌بیگ آتامبایف» رئیس جمهور قرقیزستان امروز صبح دوازدهمین سالگرد پیروزی انقلاب لاله‌ای را به هم‌وطنان خود تبریک گفت.

آتامبایف در پیام خود خطاب به مردم قرقیزستان گفت: در انقلاب لاله‌ای مردم در مبارزه با قدرت خانواده «آکایف» پیروز شدند و درس تاریخی آن دفاع از دستاوردهای انقلاب و جلوگیری از بازگشت نیروهای مخرب به کشور بود.

وی ادامه داد: مردمی که در مارس سال 2005 برای آزادی و عدالت انقلاب کردند فکر نمی‌کردند که به زودی قدرت به دست خانواده سخت‌تر و حریص‌تری برسد و دستاوردهای انقلاب زیر پاهای آنان له شوند.

رئیس جمهور قرقیزستان افزود: حکومت خانواده «قربان‌بیگ باکی‌اف» دومین رئیس جمهور قرقیزستان با اذیت و آزار سیاست‌مداران و خبرنگاران، کشتن آنان و سرقت ثروت‌های مردمی همراه بود.

آتامبایف اظهار داشت: انقلاب سال 2010 برای بازسازی قرقیزستان شرایط مناسبی را ایجاد کرد.

وی افزود: در سال‌های اخیر برای تقویت استقلال، توسعه اقتصادی و احیای ایمان مردم به کشور و آینده کارهای بزرگی انجام شد.

رئیس جمهور قرقیزستان به اشاره به اینکه انقلاب‌ها در سال 2005 و 2010 در تاریخ جدید قرقیزستان رویدادهایی مهم و حیاتی بودند، گفت: باید همیشه در یادمان باشد که دستاوردهای این انقلاب‌ها برقراری آزادی و عدالت در قرقیزستان است و باید از این تجربه خود درس بگیریم.

وی با اشاره به اقدامات تحریکی بعضی از سیاستمداران، تأکید کرد: امروز خیلی مهم است که تحت تأثیر تحریکات سیاستمداران قرار نگیریم زیرا آنان سعی دارند در جامعه تفرقه ایجاد کرده و اوضاع داخلی کشور را بی‌ثبات سازند.

در حال حاضر عده‌ای از سیاستمداران و فعالان اجتماعی از دستگیری «اموربیگ تکی‌بایف» سیاستمدار سرشناس قرقیزستان به اتهام فساد اقتصادی از شرکت‌های مخابراتی روسیه و فشار آوردن به بعضی از رسانه‌های محلی از طرف دولت انتقاد دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه