English

ژنرال آمریکایی‌، روسیه را به حمایت از طالبان افغانستان متهم کرد

یک ژنرال ارشد آمریکایی در اروپا، روسیه را به حمایت از طالبان متهم کرده و گفته است با توجه با گستره کنترل طالبان در جنوب افغانستان این احتمال وجود دارد که مسکو در حال کمک به این گروه باشد.

ژنرال آمریکایی‌، روسیه را به حمایت از طالبان افغانستان متهم کرد

به گزارش خبرگزاری موج، ژنرال کورتیس اسکارپاروتی، فرمانده آمریکایی نیروهای ناتو در اروپا، این موضوع را در جلسه کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا بیان کرد. او مدعی شد: من اخیرا شاهد افزایش نفوذ روسیه بر شبه‌نظامیان طالبان افغانستان بوده‌ام که این افزایش نفوذ نه تنها در سطح ارتباطات، بلکه شاید حتی در حد تأمین منابع نیز باشد.

پیشتر وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای ضمن رد اتهامات مبنی بر حمایت مالی، کمک تسلیحاتی و سهم‌گیری در استقرار کمپ‌های آموزشی برای شبه‌نظامیان طالبان در افغانستان، گفته بود حلقه‌هایی در داخل و خارج افغانستان می‌خواهند نقش مهم روسیه در مبارزه با تروریسم در این کشور را تضعیف کنند.

وزارت خارجه روسیه می‌گوید چنین تحرکاتی‌ به دنبال "منحرف‌سازی اذهان مردم افغانستان و جامعه جهانی از اشتباهاتی است که در حضور 16 ساله نیروهای نظامی خارجی در افغانستان صورت گرفته است".

حنیف اتمر، مشاور شورای امنیت ملی افغانستان اخیرا در مسکو نگرانی‌های حکومت افغانستان از ارتباط روسیه با گروه طالبان را مطرح کرد، اما مقام‌های روسیه گفتند که هدف از این ارتباط تشویق گروه طالبان برای پیوستن به روند صلح افغانستان است. اتمر در کنار تشویق گروه طالبان به پیوستن به روند صلح افغانستان، از روسیه خواسته بود که با تجهیز نیروهای امنیتی افغانستان، به این کشور برای مقابله با گروه‌هایی که تهدیدی برای افغانستان و منطقه هستند، کمک کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی