English

رئیس کمیته اطلاعات کنگره آمریکا تاکید کرد؛

شنود «اتفاقی» مکالمات تلفنی ترامپ «قانونی» بوده است

رئیس کمیته اطلاعات کنگره آمریکا می گوید شنود مکالمات تلفنی دونالد ترامپ در زمان مبارزات انتخابات ریاست جمهوری 2016 کاملا قانونی بوده است.

شنود «اتفاقی» مکالمات تلفنی ترامپ «قانونی» بوده است

به گزارش خبرگزاری موج، رئیس کمیته اطلاعات کنگره آمریکا ضمن تایید ادعای پیشین دونالد ترامپ مبنی بر شنود مکالمات تلفنی وی در زمان مبارزات انتخاباتی سال 2016 توسط دولت ترامپ اعلام کرد که این اقدام کاملا «قانونی» بوده است.

«دِوین نونِز» رئیس جمهوریخواه کمیته اطلاعات کنگره آمریکا در این باره گفت:« تایید می کنم که در موارد زیادی جامعه اطلاعاتی آمریکا به صورت تصادفی اطلاعاتی را درباره افرادی که به نحوی در تیم انتقالی ترامپ نقش داشته اند جمع آوری کرده است».

نونز در ادامه گفت:« من گزارش های اطلاعاتی را مشاهده کرده ام که به روشنی نشان می دهد رئیس جمهورمنتخب و تیم او حداقل از طرق کانال های گزارش دهی اطلاعاتی، به صورت گسترده مورد نظارت قرار گرفته اند».

نونز همچنین تاکید کرد اعلام اسامی افراد مرتبط با ترامپ که در این پروسه جمع آوری اطلاعات گردآوری شده است می تواند نقض قانون تلقی شود.

نونز با این حال ضمن رد هرگونه ارتباط میان تیم ترامپ و «روسیه» گفت:« جاسوسی از ترامپ ارتباطی با روابط تیم او با روسیه ندارد. هیچ کدام از این جاسوسی ها به فعالیت‌هایی که مربوط به روسیه می‌شود نیست».

بنابر اعلام رئیس کمیته اطلاعات کنگره آمریکا این اطلاعات در خلال ماه های نوامبر تا ژانویه 2016 یعنی درست در زمان اوج مبارزات انتخاباتی ترامپ و «هیلاری کلینتون» که از حمایت بی چون و چرا و گسترده باراک اوباما برخوردار بود جمع آوری شده است.

در تاریخ 4 مارس 2017، رئیس جمهور منتخب آمریکا در پیامی توئیتری اعلام کرد که دولت اوباما در زمان رقابت‌های انتخاباتی سال 2016 از «برج ترامپ» در نیویورک جاسوسی و مکاملات تلفنی او را شنود می کرده است؛ ادعایی که پلیس فدرال آمریکا «اف بی آی» آن را رد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه