English

تیلرسون: نابودی داعش اولویت دولت ترامپ است

وزیر امور خارجه آمریکا در پایان نشست ائتلاف ضد داعش اعلام کرد که از بین بردن داعش هدف اصلی دولت آمریکاست.

تیلرسون: نابودی داعش اولویت دولت ترامپ است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از راشاتودی، «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا در پایان نشست موسوم به ائتلاف ضد داعش، گفت که «دونالد ترامپ» قول داده است که داعش را از بین ببرد.

تیلرسون گفت که این ائتلاف تمامی تلاش خود را با کمک گرفتن از نیروهای غیر آمریکایی در راستای نابودی این گروه افراطی به کار گرفته است.

وی گفت: تمامی نمایندگان ابوبکر البغدادی مرده اند. ما فقط به زمان نیاز داریم تا خود ابوبکر البغدادی نیز به این سرنوشت دچار شود.

تیلرسون همچنین تصریح کرد که عراق در مقابله با داعش اقدامات قابل توجهی انجام داده است. موفقیت در نبرد موصل بدون همکاری نیروهای عراقی و نیروهای کرد پیشمرگه ممکن نبود.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه افزود که شکست دادن داعش هدف اول آمریکا در منطقه است. وی در ادامه با اشاره به طرح آمریکا مبنی بر ایجاد منطقه امن در سوریه، تاکید کرد که این کار باعث به وجود آمدن یک ثبات نسبی در سوریه می شود و این امر به ایجاد آتش بس در سوریه کمک می کند.

تیلرسون گفت باید همکاری اطلاعاتی بیشتر بین اعضای ائتلاف ضد داعش نیز وجود داشته باشد. وی گفت که داعش در قاره های مختلف نفوذ کرده است و اعضای آن از کشورهای مختلف هستند. ما باید با همکاری یکدیگر این زنجیره به وجود آمده را بشکنیم.

وی همچنین به کشورهای عربستان و مصر اشاره کرد و گفت که این کشورها می توانند نقش مهمی در مبارزه با داعش ایفا کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه