English

رئیس جمهور ازبکستان عازم قزاقستان شد

«شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان دقایقی پیش در راس یک هیات کارشناسی سیاسی و اقتصادی عازم «آستانه» پایتخت قزاقستان شد.

رئیس جمهور ازبکستان عازم قزاقستان شد

به گزارش خبرگزاری موج، «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان ساعاتی پیش بنا به دعوت «نورسلطان نظربایف‌» رئیس جمهور قزاقستان با سفر رسمی 2 روزه عازم «آستانه» شد.

بر اساس این گزارش، طبق برنامه در چهارچوب این سفر دیدار بین مقامات عالی رتبه 2 کشور صورت خواهد گرفت.

طبق برنامه بررسی چگونگی و چشم‌انداز توسعه بیش از پیش روابط بین ازبکستان و قزاقستان در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و بازرگانی، سرمایه‌گذاری، حمل و نقلی و ارتباطات، فرهنگی و انسانی و همچنین مسائل روز منطقه‌ای و بین‌المللی در دستور کار روسای جمهور 2 کشور قرار دارد.

در چارچوب سفر رئیس جمهور ازبکستان برنامه‌ریزی می‌شود در شهر آستانه نمایشگاه صنایع ملی ازبکستان و نشست مشترک اقتصادی و بازرگانی با حضور نمایندگان بازرگانی 2 کشور برگزار شود.

در پایان سفر رئیس جمهور ازبکستان برنامه‌ریزی شده است تا چندین سند دوجانبه بین دولتی و همچنین قراردادهای بزرگ بازرگانی مبنی بر گسترش بیش از پیش همکاری‌های ازبکستان و قزاقستان امضا شود.

هم‌اکنون قزاقستان یکی از بزرگترین همکاران بازرگانی ازبکستان محسوب می‌شود و مبادلات بازرگانی خارجی این 2 کشور در سال 2016 میلادی بیش از 2 میلیارد دلار بوده است.

هم اکنون در ازبکستان 229 شرکت با سرمایه‌گذاری قزاقستان از جمله 192 شرکت مشترک و 37 شرکت با 100 درصد سرمایه سرمایه‌گذاران قزاق در زمینه‌های ساختمان‌سازی، فرآورده‌های کشاورزی، تجارت، صنایع غذایی، فلزکاری و ماشین‌سازی فعالیت می‌کنند.

همچنین نمایندگی 3 شرکت قزاقستانی از طرف وزارت روابط اقتصادی و بازرگانی و سرمایه‌گذاری ازبکستان به ثبت رسیده است.

بر اساس گزارش وزارت امور خارجه ازبکستان، قزاقستان استقلال این کشور را در تاریخ 23 اکتبر سال 1992 میلادی به رسمیت شناخته و در همین روز بین این 2 کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه