English

هشدارهای برلین، اردوغان را عصبانی کرده است

پس از بحران دیپلماتیک ترکیه با هلند در دو هفته گذشته، اکنون اختلاف آنکارا با برلین بالا گرفته است و روز به روز بر شدت آن افزوده می شود.

هشدارهای برلین، اردوغان را عصبانی کرده است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روزنامه الاخبار، هنوز روابط ترکیه و کشورهای اروپایی با کشمکش همراه است زیرا پس از بحران دیپلماتیک ترکیه با هلند در دو هفته گذشته، اکنون اختلاف آنکارا با برلین رو به تشدید است.

نکته قابل توجه اینکه اختلاف ترکیه و اروپا اکنون عناوین جدیدی پیدا کرده و رو به هرچه شدیدتر شدن است آن هم در شرایطی که آلمان اعلام کرده است از رجب طیب اردوغان در آلمان استقبال نمی شود و او باید متوجه این موضوع باشد، حال آنکه اردوغان اعلام کرده است پاسخ «بله» در همه پرسی که قرار است ماه آینده برگزار شود بهترین واکنش به اروپای «فاشیسم» است.

این در حالی است که رسانه های آلمان اعلام کردند اردوغان در نظر دارد ماه آینده به منظور کسب تایید حدود یک میلیون و 400 هزار رای دهنده ترک تبار آلمان، عازم برلین شود. همه پرسی قانون اساسی ترکیه که قرار است شانزدهم آوریل آینده برگزار شود، اختیارات رئیس جمهور را افزایش می دهد.

در این شرایط دولت آلمان دریافت درخواست رسمی در ارتباط با سفر اردوغان را تکذیب کرد، حال آنکه وی در نشست اخیر خود در آنکارا بار دیگر زبان به انتقاد از اتحادیه اروپا گشود و گفت: اروپا همان اروپای قبل از جنگ جهانی دوم و نژادپرست و فاشیسم و دشمن اسلام و ترک ها است.

در بحبوحه این کشمکش ها، تنش روابط آلمان و ترکیه هنگامی شدت گرفت که از احتمال لغو هر گونه تجمع ترک تبارها در ارتباط با همه پرسی در آلمان خبر داده شد.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که آنگلا مرکل تهدید کرد چنانچه آنکارا از «نازی» دانستن مسئولان آلمان دست برندارد، برگزاری هرگونه تجمع انتخاباتی در خاک کشورش از سوی سیاستمداران ترک را ممنوع اعلام می کند. در همین ارتباط راینر هاسلوف عضو ائتلاف محافظه کار آلمان به ریاست مرکل، ممنوعیت سفر سیاستمداران ترک به کشورش را خواستار شد و گفت از کسانی که ما را نازی می دانند، استقبال نمی کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی