English

نتایج یک نظرسنجی نشان داد

«ماکرون» پیروز جدال با «لوپن» در اولین مناظره تلوزیونی انتخابات ۲۰۱۷ فرانسه

مردم فرانسه پس از برگزاری اولین مناظره تلوزیونی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، وزیراقتصاد پیشین را پیروز این جدال دانستند.

«ماکرون» پیروز جدال با «لوپن» در اولین مناظره تلوزیونی انتخابات 2017 فرانسه

به گزارش خبرگزاری موج، پس از برگزاری اولین مناظره تلوزیونی میان 5 نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، «امانوئل ماکرون» با اقبال بیشتری از سوی مردم مواجه شده است.

براساس نظرسنجی صورت گرفته پس از برگزاری اولین مناظره تلوزیونی میان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری 2017 فرانسه، امانوئل ماکرون وزیراقتصاد پیشین این کشور و نامزد مستقل انتخابات، موفق شده است تا نظر مثبت بیشتری از مردم این کشور را در میان پنج نامزد دیگر انتخابات به خود جلب کند.

با این وجود حدود 40درصد از مردم فرانسه می‌گویند هنوز مطمئن نیستند که می خواهند از کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری حمایت کنند.

نقطه بربحث برانگیز اولین مناظره تلوزیونی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه درگیری لفظی امانوئل ماکرون و «مارین لوپن» رهبر جبهه ملی فرانسه بود.

مارین لوپن که به مواضع ضداسلامی شهره است وقتی از سیرصعودی «اسلام افراطی» در فرانسه سخن می‌گفت امانوئل ماکرون را به حمایت از موضوع بحث برانگیزِ لباس اسلامی شنا برای بانوان، «بورکینی» متهم کرد.

ماکرون نیز در پاسخ به لوپن گفت که رهبر جبهه ملی فرانسه با تحریف واقعیت به رای دهندگان فرانسوی دروغ می گوید. لوپن نیز این سخنان ماکرون را «پوچ» تلقی کرد.

«ماکرون» پیروز جدال با «لوپن» در اولین مناظره تلوزیونی انتخابات 2017 فرانسه

پس از انجام این مناظره سه و نیم ساعته و طبق نظرسنجی آنلاین موسسه «اِلابه»، 29 درصد مردم فرانسه معتقدند که امانوئل ماکرون، گزینه متقاعد کننده تری به نسبت دیگر نامزدها بوده است. پس از ماکرون، «ژان لوک ملانشن» نامزد حزب چپ با 20 درصد آرا در جایگاه دوم و فرانسوا فیون، نامزد راست میانه و مارین لوپن مشترکا رتبه سوم را از آن خود کردند.

پس از پیروزی غیرقابل پیش بینی «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و همچنین خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، بازارهای مالی جهان از پیروزی مارین لوپن به شدت نگران هستند.

رهبر جبهه ملی فرانسه وعده داده است که در صورت پیروزی در انتخابات، فرانسه را از ناحیه یورو خارج می‌کند و همه پرسی خروج از اتحادیه اروپا را برگزار خواهد کرد.

در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، تنها دو نامزد به دوردوم انتخابات راه پیدا می کنند که بر اساس نظرسنجی های صورت گرفته در رقابت میان ماکرون و لوپن، وزیر پیشین اقتصاد به راحتی لوپن را شکست خواهد داد.

دور اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه روز 23 آوریل(3 اردیبهشت 96) برگزار خواهد شد. تا روز انتخابات دو مناظره تلوزیونی دیگر نیز میان 5 نامزد انتخابات برگزار خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی