English

تیلرسون ماه آوریل با لاوروف در مسکو ملاقات می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: وزیر امور خارجه این کشور در جلسه آتی وزرای خارجه ناتو شرکت نخواهد کرد و ماه آوریل به مسکو سفر می‌کند.

تیلرسون ماه آوریل با لاوروف در مسکو ملاقات می‌کند

به گزارش خبرگزاری موج، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن تایید اخبار مبنی بر عدم حضور رکس تیلرسون، ‌وزیر امور خارجه آمریکا در نشست وزرای خارجه ناتو که قرار است طی روزهای پنجم و ششم آوریل در بروکسل برگزار شود، خاطرنشان کرد: تام شانون، معاون تیلرسون نماینده آمریکا در این نشست شرکت خواهد کرد.

وی همچنین افزود: 22 مارس تیلرسون قرار است با وزرای خارجه کشورهای آلبانی، بلژیک، ‌بلغارستان،‌ کانادا،‌ جمهوری چک، ‌دانمارک،‌ استونی، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند،‌ایتالیا، لتونی، لیتوانی، لوگزامبورگ، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، رومانی، اسلواکی، اسلونی، اسپانیا،‌ ترکیه و انگلیس که همگی از اعضای ائتلاف ناتو هستند تحت عنوان جلسه کشورهای عضو ائتلاف علیه داعش با وزیر امور خارجه آمریکا دیدار کنند.

این در حالی است که به گفته منابع آگاه، تیلرسون با شرکت نکردن در این نشست قرار است طی روزهای ششم و هفتم آوریل به همراه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا میزبان شی جینپینگ، رئیس‌جمهور چین باشد و پس از دیدار با وی به مسکو سفر کند.

یک مسئول وزارت خارجه آمریکا نیز اظهار داشت: تیلرسون ماه آوریل برای دیدار با اعضای گروه هفت به ایتالیا رفته و بعد از آنجا به روسیه می‌رود.

این مسئول وزارت خارجه آمریکا دقیقا زمان سفر آتی تیلرسون را مشخص نکرد، اما ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد: مسکو نمی‌خواهد در حال حاضر اخبار مربوط به سفر تیلرسون به روسیه در ماه آوریل را تکذیب یا تایید کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه