English

در اقدامی کم‌سابقه؛

رژیم صهیونیستی حمله به پایگاه‌هایی در سوریه را تأیید کرد

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از حملات جنگنده‌های این رژیم به پایگاه‌هایی در سوریه خبر داد.

رژیم صهیونیستی حمله به پایگاه‌هایی در سوریه را تأیید کرد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از شبکه خبری المیادین، بر اساس گزارش رادیو رژیم صهیونیستی سامانه‌های ضد موشکی سوریه نیز در مقابل چندین موشک را به سمت جنگنده‌های اسرائیلی شلیک کردند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که جنگنده‌های این رژیم پایگاه‌هایی را در سوریه هدف قرار دادند.

این نخستین باری است که رژیم صهیونیستی اذعان می‌کند اهدافی را در سوریه بمباران کرده است.

این سخنگو مدعی است که جنگنده‌های اسرائیلی کامیون‌های حامل موشک‌های پیشرفته را که در حال حرکت به سمت مقرهای حزب‌الله در سوریه بودند، هدف قرار دادند.

فرماندهی ارتش سوریه در بیانیه‌ای درباره این حملات اعلام کرد: چهار جنگنده اسرائیلی ساعت 2:40 بامداد امروز (جمعه) حریم هوایی سوریه در منطقه البریج را نقض کرده و یکی از پایگاه‌های نظامی در نزدیکی شهر تدمر در حومه شرقی حمص را هدف قرار دادند.

در این بیانیه آمده است: سامانه‌های دفاعی ارتش یکی از این جنگنده‌ها را سرنگون و خسارت‌هایی را به دیگری وارد کردند. بقیه جنگنده‌ها نیز مجبور به فرار شدند.

در ادامه این بیانیه تأکید شده است: این تجاوز آشکار تلاش ناامیدانه‌ای برای بالا بردن روحیه گروه‌های تروریستی است.ما با هرگونه تلاشی از سوی اسرائیل برای هدف قرار دادن خاک سوریه مقابله می‌کنیم و با تمامی ابزارهای ممکن به آن پاسخ خواهیم داد.

با این حال رژیم صهیونیستی سرنگون شدن جنگنده‌اش را تکذیب کرده است.

در همین راستا رسانه‌های اسرائیلی حملات متقابل موشکی میان نیروی هوایی اسرائیل و ارتش سوریه را یک حادثه "دراماتیک" دانستند که به موجب آن نیروی هوایی این رژیم ملزم به برنامه‌ریزی برای روند جدیدی خواهد بود.

براساس گزارش این رسانه‌ها سامانه دفاع هوایی سوریه چندین موشک به سمت جنگنده‌های اسرائیلی شلیک کرد و سامانه ضد موشکی هیتس برای نخستین بار مجبور شد تا موشک‌های ضد جنگنده را رهگیری کند.

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند: اهدافی که مورد حمله قرار گرفتند موشک‌ها یا بخشی از موشک‌هایی بودند که برای حزب الله در سوریه ارسال شده بود. این حادثه خطرناک‌ترین حادثه بین اسرائیل و سوریه طی شش سال گذشته بوده و به نفع اسرائیل نیست که اوضاع را تشدید کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه