English

استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی در قزاقستان افزایش یافت

مؤسسه توسعه صنعت قزاقستان از کاهش تردد خودروهای شخصی و افزایش مسافران وسائل حمل‌ونقل عمومی در سال گذشته میلادی در این کشور خبر داد.

استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی در قزاقستان افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری موج، به نقل از «انرژی پرم»، مؤسسه توسعه صنعت قزاقستان در گزارشی اعلام کرد: تعداد مسافران تاکسی دربست طی یک سال گذشته 14.3 درصد کاهش و تعداد مسافرانی که از وسائل حمل‌ونقل عمومی از جمله اتوبوس معمولی 4.8 درصد و اتوبوس برقی 37.4 درصد افزایش یافته است.

در این گزارش آمده است: تا پایان ماه فوریه سال جاری کرایه اتوبوس‌ها در طول یک سال 5.8 درصد افزایش داشته است.

در اول ژانویه سال 2017 میلادی تعداد مسافرانی که از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کردند 1.79 میلیارد نفر عنوان شده که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته یک درصد بیشتر می‎باشند.

در ماه اول سال جاری 1.48 میلیارد مسافر از خدمات این نوع نقلیه استفاده کرده اند که 4.8 درصد بیشتر از مدت زمان مشابه سال گذشته می باشد.

علاوه بر افزایش حمل‌ونقل از طریق اتوبوس‌های معمولی در پایان ماه ژانویه سال 2017 میلادی استفاده از اتوبوس‌های برقی 37.4 درصد افزایش یافته و 1.8 میلیون مسافر در طول یک سال از این وسیله استفاده کردند.

بنابر آمار ماه ژانویه سال جاری، حمل و نقل از طریق تاکسی دربست 14.3 کاهش داشته و 306.1 میلیون مسافر یعنی 17.1 درصد از کل مسافران کشور از این وسیله استفاده کردند.

این در حالی است که در مدت زمان مشابه سال گذشته این میزان 20.1 درصد عنوان شده بود.

طبق گزارش مؤسسه توسعه صنعت قزاقستان در شهر «آلماتی» این کشور کارخانه مشترک قزاقی – چینی تولید اتوبوس برقی با ظرفیت تولید 300 اتوبوس برقی در طول یک سال و با توان افزایش تولیدات تا هزار دستگاه، راه‌اندازی شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه