English

موشک های اس ۴۰۰ به ترکیه می رسد

سرویس بین الملل - سخنگوی کرملین اعلام کرد: رجب طیب اردوغان و ولادیمیر پوتین روسای جمهوری ترکیه و روسیه برای خرید سامانه موشکی اس 400 از روسیه به توافق رسیدند.

موشک های اس 400 به ترکیه می رسد

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج به نقل از ایروستیا، دیمیتری پسکوف افزود: این توافق بر اساس مذاکرات اخیر در سفر اردوغان به مسکو بین دو طرف نهایی و اعلام شده است.

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه نیز با تایید این موضع اعلام کرد که فروش سامانه موشکی اس 400 روسیه به ترکیه قطعی شده است.

سرگئی چمزوف مدیر شرکت دفاع دولتی روسیه(روس تک) دیروز اعلام کرده بود که ترکیه برای خرید سامانه موشکی اس 400 از روسیه درخواست وام کرده است و مذاکرات جدی دو طرف در این زمینه ادامه دارد.

چمزوف اعلام کرد که ترکیه از روسیه برای خرید این سامانه درخواست وام کرده اما هنوز موضوع خرید حل و فصل و نهایی نشده و در این زمینه بین وزارتخانه های اقتصادی دو کشور مذاکرات نزدیک جریان دارد که پس از به توافق رسیدن در خصوص میزان وام، توافقنامه دوجانبه تحویل محموله اس 400 نیز امضا خواهد شد.

ترکیه از ماه ها پیش برای خرید سامانه های موشک دفاعی اس 400 از روسیه اقدام کرده و مذاکرات دو طرف در سه ماه اخیر سرعت گرفته است.

در سفر اخیر رئیس جمهور و وزیر دفاع ترکیه به مسکو نیز رایزنی برای خرید این سامانه جزو محورهای مذاکرات طرفین بود.

بسیاری از تحلیلگران معتقدند که این سامانه موشکی راهبردی و مهم به علت عضویت ترکیه در پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) که همواره رقیب جدی نظامی روسیه بوده است، به ترکیه واگذار نخواهد شد.

قرارداد فروش سامانه موشک دفاعی اس 400 روسی تاکنون تنها با چین امضا شده است و مذاکره هند برای خرید این سامانه ادامه دارد.

اس 400 با توان شلیک همزمان 72 موشک و نابودی اهداف تاکتیکی و بالستیکی از پنج تا 60 کیلومتر فاصله و دو تا 27 کیلومتر ارتفاع از پیشرفته ترین سامانه های دفاعی در جهان به شمار می رود.

این سامانه متحرک زمین به هوا که در طول هشت دقیقه از حرکت به حالت استقرار و آماده باش شلیک می رسد، برای نابودی انواع اهداف هوایی دشمن مانند هواپیماهای پارازیت انداز، شناسایی و جاسوسی، راهبردی، بمب افکن و جنگنده های شکاری، موشک های بالستیک تاکتیکی و تاکتیکی-عملیاتی، موشک های بالستیک میان برد، اهداف هوایی مافوق صوت و دیگر جنگ افزارهای پیشرفته کاربرد دارد

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه