English

تیلرسون به دنبال متقاعد کردن چین برای اعمال فشار بر کره شمالی

وزیر خارجه آمریکا قرار است در سفر خود به آسیا به پکن هم برود و دولت چین را متقاعد کند که اقدامات بیشتری را برای تحت فشار قرار دادن کره شمالی با هدف متوقف کردن برنامه‌های اتمی و موشکی‌ این کشور، انجام دهد.

تیلرسون به دنبال متقاعد کردن چین برای اعمال فشار بر کره شمالی

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری رویترز، رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا قرار است در تور آسیایی خود به ژاپن و کره جنوبی برود پیش از آنکه به پکن عزیمت کند. ماه آتی میلادی شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین نیز به آمریکا می رود تا با دونالد ترامپ، همتای آمریکایی خود دیدار و گفت و گو کند.

اما فرصت و شانس برای تیلرسون در متقاعد کردن دولت پکن در انجام اقدامات بیشتر به منظور متوقف کردن برنامه‌های اتمی و موشکی دولت پیونگ یانگ به نظر سخت و دشوار است چون پکن از استقرار سامانه دفاع موشکی تاد آمریکا در کره جنوبی که با هدف مقابله با تهدیدهای اتمی و موشکی صورت گرفته، بشدت خشمگین شده است. چین حتی به دنبال اعمال فشار بر کره جنوبی برای توقف این اقدام، دست زده است.

تیلرسون همچنین در کره جنوبی نیز با دشواری هایی همراه خواهد بود چراکه اوضاع سیاسی در این کشور به دلیل استیضاح پارک گئون های، رئیس جمهوری این کشور نابه سامان است.

وزیر خارجه آمریکا روز جمعه در سئول با هوآنگ کیو آهن، رئیس جمهور موقت و نخست وزیر کره جنوبی دیدار می کند و با یون بیونگ سه، وزیر خارجه این کشور نیز گفت و گویی خواهد داشت. وی برنامه ای برای دیدار با اپوزیسیون این کشور ندارد.

یکی از مقام های دولت واشنگتن گفته که موضع تیلرسون درباره سپر دفاع موشکی تاد تغییر نکرده است اما گفته که فضا برای نوعی همکاری برای روابط بهتر و بیشتر با چین درباره کره شمالی باز و مهیاست.

این مقام مسوول گفت:‌ شانس این مساله وجود دارد که بتوان در این باره با دولت پکن به گفت و گو پرداخت.

تیلرسون احتمالا تحریم کمپانی های چینی که با کره شمالی تبادلات تجاری دارند را نیز مطرح می کند.

وزیر خارجه آمریکا روز شنبه در چین است و با رئیس جمهوری این کشور، یانگ جیه‌چی، مشاور دولت و همچنین وانگ یی، وزیر خارجه این کشور به گفت و گو می پردازد.

وی قرار است امروز (چهارشنبه) با سفر به توکیو تور آسیایی خود را آغاز کند و در ژاپن با شینزو آبه، نخست وزیر و فومیو کیشیدا، وزیر خارجه این کشور دیدار کند. همچنین انتظار می رود که وی درباره برنامه های ژاپن به منظور ارتقای دفاع موشکی و احتمال استقرار سامانه تاد در این کشور با مقام های توکیو به گفت و گو بپردازد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه