English

نگرانی روسیه از تصمیم ائتلاف سعودی برای حمله به بندر حدیده یمن

وزارت خارجه روسیه با ابراز نگرانی نسبت به برنامه‌های ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان برای آغاز یورش به بندر حدیده، هشدار داد این اقدام امکان ارسال کمک‌های بشردوستانه به صنعا را از بین می‌برد.

نگرانی روسیه از تصمیم ائتلاف سعودی برای حمله به بندر حدیده یمن

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهار داشت: برنامه‌ها و طرح‌هایی که برای یورش به بندر الحدیده در غرب یمن تنظیم شده موجب فرار ساکنان این منطقه و گسترش آشوب در آن خواهد شد و در نهایت به نفع گروه‌های تروریستی القاعده و داعش تمام می‌شود.

زاخارووا گفت: افزایش اقدامات خصمانه در یمن شرایط فاجعه‌بار انسانی در این کشور را وخیم‌تر خواهد کرد و فرستاده سازمان ملل در امور یمن نیز این مطلب را تایید کرده و آن را بزرگترین بحران انسانی جهان توصیف کرد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با تاکید بر اینکه غرب به مساله یمن توجهی ندارد و در حال حاضر تمرکزش بر بحران سوریه است، خواستار توقف فوری تمامی عملیات‌های نظامی و رجوع به میز مذاکرات با کمک فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن شد.

روسیه به عنوان قدرتی بین المللی از سپتامبر 2014 از دولت صنعاء که زیر نظر حوثی‌ها شکل گرفته حمایت می‌کند.

همچنین این کشور از اعطای رای مثبت به قطعنامه سال 2015 شورای امنیت مبنی بر ممنوعیت تسلیحاتی نیروهای وابسته به انصارالله خودداری کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه