English

موشک زلزال یک یمن، مرکز تجمع مزدوران را درهم کوبید/هلاکت ۹ مزدور در حمله غافلگیر کننده نیروهای یمنی

منابع یمنی از حمله موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به مرکز تجمع مزدوران در منطقه مرزی میدی خبر دادند.

موشک زلزال یک یمن، مرکز تجمع مزدوران را درهم کوبید/هلاکت 9 مزدور در حمله غافلگیر کننده نیروهای یمنی

به گزارش خبرگزاری موج، یک منبع نظامی به المیادین گفت که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، مراکز تجمع مزدوران عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور فراری و مستعفی این کشور در شمال منطقه مرزی میدی در استان حجه را با یک فروند موشک زلزال 1 در هم کوبیدند.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن همچنین در جریان بازپس‌گیری برخی از مواضع در شرق بخش ساحلی المخا در جنوب غرب تعز، شماری از مزدوران منصور هادی را کشته و یا زخمی کردند.

این در حالی است که پیش از این جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی، چندین بار کوه النار در بخش المخار و کوه طَعْفس در بخش الوازِعیه در جنوب غرب استان تعز را بمباران کردند.

یک منبع محلی به المیادین گفت که جنگنده‌های متجاوز سعودی با موشک‌های حامل بمب‌های خوشه‌ای، مناطق مختلف استان صعده در شمال یمن را هدف قرار دادند.

تک‌تیراندازان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در ادامه عملیات نظامی با هدف متوقف ساختن تجاوز عربستان، 5 تن از مزدوران منصور هادی را در منطقه الزَّعن در بخش صِراوح در غرب مارب از پای در آوردند.

از سوی دیگر در پی حملات غافلگیر کننده نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به پایگاه‌های مزدوران رئیس‌جمهور فراری این کشور در شرق منطقه حَید بن عقیل در بخش عِسیلان در غرب استان شبوه، 9 تن از مزدوران به هلاکت رسیدند.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با دو موشک کاتیوشا پایگاه نظامی عین الثَورین در عسیر را هدف قرار دادند.

تک‌تیراندازان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، یک نظامی سعودی را در پایگاه الدفینه از پای در آوردند. همزمان با این تحول، نیروهای یمنی مراکز تجمع ارتش سعودی در دو مرکز مَحوَله و السوده و پایگاه الشرحا در جیزان را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار دادند که در پی این حملات شماری از نظامیان سعودی به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از فروردین 94 حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند که این حملات به‌جز ویرانی یمن و کشتار هزاران انسان بی‌گناه نتیجه‌ای برای رژیم سعودی نداشته است.

بر اساس اعلام نهاد حقوق بشر یمن، در طول بیش از دو سال جنگ عربستان علیه یمن، 10 هزار و 811 شهروند یمنی جان باخته و 7 هزار و 888 نفر دیگر زخمی شده‌اند و ساختار زیربنایی این کشور به شدت ویران شده است. 649 نفر از جان باخته‌ها زن و 1002 نفر کودک هستند. 9 هزار و 160 نفر نیز مرد هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه