English

احضار رئیس جمهور سابق کره جنوبی به دادگاه

سرویس بین الملل- رئیس جمهور سابق کره جنوبی که به تازگی به جرم فساد مالی و سیاسی از کار برکنار شده است به دادگاه احضار می شود.

احضار رئیس جمهور سابق کره جنوبی به دادگاه

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری رسمی کره جنوبی، پارک گئون های رئیس جمهور سابق این کشور که به تازگی به جرم فساد مالی و سیاسی از کار برکنار شده است به دادگاه احضار می شود.

بنا بر این گزارش، دادسرای کشور به زودی پارک گئون های رئیس جمهور سابق را برای بازجویی از او به عنوان مظنون احضار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سئول، خبرگزاری یونهاپ به نقل از منبعی قضایی اعلام کرد دادسرا روز چهارشنبه در مورد زمان احضار رئیس جمهور سابق تصمیم‌گیری خواهد کرد.

عالی‌ترین نهاد قضایی کره جنوبی به تازگی برکناری پارک گئون های را در چارچوب رسوایی گسترده سیاسی و مالی تأیید کرد.

پس از آنکه در ماه اکتبر سال گذشته میلادی، اخباری مبنی بر مداخله «چوی سون سیل» دوست پارک گئون های در امور حاکمیتی منتشر شد، رئیس جمهور کره جنوبی تا زمان بررسی به این اتهامات از سمت خود تعلیق شد.

متعاقب آن، مقامات قضایی کره جنوبی اعلام کرده بودند که از نظر آنها پارک گئون های، خود نیز در پرونده فساد مربوط به پرونده «چوی سون سیل» یکی از دوستان بسیار نزدیک رئیس جمهور در جریان سوء‌ استفاده از فرصت ها و امکانات دولتی دخیل بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه