English

هشدار کره شمالی درباره حمله بی رحمانه به ناو هواپیمابر آمریکا

پیونگ‌یانگ امروز (سه‌شنبه) به واشنگتن هشدار داد که اگر ناو گروه تهاجمی آمریکا مستقر در نزدیکی آبهای شبه جزیره کره، به تمامیت ارضی یا حاکمیت کره شمالی تعرض کند، حملاتی بی رحمانه علیه آن ترتیب خواهد داد.

هشدار کره شمالی درباره حمله بی رحمانه به ناو هواپیمابر آمریکا

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری رویترز، کره شمالی که از سال گذشته با دو آزمایش اتمی و یکسری پرتاب‌های موشکی به همسایگانش درباره آغاز جنگی خونین هشدار داده گفت: رسیدن ناو گروه تهاجمی آمریکا به رهبری ناو هواپیمابر کارل وینسون به آبهای منطقه، بخشی از یک "توطئه بی پروا" برای حمله به پیونگ یانگ است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی موسوم به KCNA اعلام کرد: اگر این ناوها به تمامیت ارضی و حاکمیت کره شمالی کوچکترین تعرضی بکنند ارتش ما حملات بسیار دقیق زمینی،‌ هوایی،‌ دریایی و زیردریایی بی رحمانه‌ای را انجام خواهد داد.

این خبرگزاری افزود: در 11 مارس سال جاری میلادی تعدادی از هواپیماهای دشمن در نزدیکی قلمرو هوایی و آبی کره شمالی پرواز کردند تا مانورهایی را درخصوص انداختن بمب و حملات غیره منتظره به اهداف زمینی ارتش ما انجام دهند.

این تهدیدها در حالی است که یکی از سخنگویان نیروی دریایی آمریکا گفت: ناو هواپیمابر کارل وینسون به صورت معمول و برنامه ریزی شده در این منطقه مستقر می‌شود تا در مانورهای مشترک با نیروهای کره‌ جنوبی شرکت کند.

رکس تیلرسون، ‌وزیر امور خارجه آمریکا نیز قرار است برای نخستین بار روز جمعه به کره‌ جنوبی سفر کند.

در بحبوحه این تنش‌های منطقه‌ای، چین نیز به شدت مخالفت خود را با استقرار سیستم دفاع موشکی تاد آمریکا در کره‌ جنوبی ابراز کرده است.

آمریکا و کره‌ جنوبی می‌گویند که سپر دفاع موشکی تاد برای دفاع در برابر کره شمالی مستقر می‌شود اما چین می‌ترسد که رادار قدرتمند این سیستم به قلمروش نفوذ کرده و امنیتش را به خطر اندازد.

نیروهای کره‌ جنوبی و آمریکا از اول مارس سال جاری میلادی مانورهای مشترک وسیع خود را که ماهیت آن دفاعی است آغاز کرده‌اند؛ مانوری که به گفته چین هیچ تاثیری در کاهش تنش‌ها ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه