English

هواپیماهای بدون سرنشین ارتش آمریکا در آسمان کره جنوبی

سرویس بین الملل- با وجود اینکه استقرار سامانه موشکی پیشرفته «تاد» آمریکا در کره جنوبی به اتمام نرسیده، این کشور در حال استقرار جنگنده های بدون سرنشین خود در خاک کره است.

هواپیماهای بدون سرنشین ارتش آمریکا در آسمان کره جنوبی

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری رسمی کره جنوبی، یک مقام نظامی این کشور اعلام کرد که بر اساس برنامه پهپادهای بدون سرنشین «عقاب خاکستری» (گری ایگل) آمریکا در پایگاه «گونسان» در ۲۷۴ کیلومتری جنوب پایتخت این کشور مستقر می شود و اسکادران آن بتدریج در حال شکل گیری در این پایگاه است.

این جنگنده های بدون سرنشین همچنین به دلیل ویژگی های خاص خود قابلیت‌های بالای اطلاعاتی، مراقبت و شناسایی را به نیروهایی آمریکایی و کره جنوبی اضافه خواهد کرد.

آمریکا پیشتر قرار بود فقط در صورت درگیری با کره شمالی این هواپیماها را به منطقه اعزام کند.

کار اعزام هواپیماها که یگانی شامل ۱۲ فروند می باشد بر اساس این گزارش آغاز شده است و برای استقرار کامل آنها مقام های نظامی دو کشور در حال گفت و گو هستند.

سامانه هواپیمای بدون سرنشین عملیاتی «گری ایگل» آمریکا می تواند چهار فروند موشک هوا به زمین «هلی فایر» را حمل کند و به سامانه موقعیت سنجی برای هدایت بمب های هوشمند مجهز است.

بر این اساس از این هواپیما می توان برای هدف قرار دادن تاسیسات نظامی در خط مرزی شمالی میان دو کره استفاده کرد.

این گزارش حاکی است که در صورت درگیری در منطقه با کره شمالی این هواپیماها قابلیت نفوذ به خاک آن کشور را برای هدف قرار دادن تاسیسات و تجهیزات گوناگون دارند.

این هواپیما که برای حمله مورد استفاده قرار می گیرد می تواند تا ۲۸۰ کیلومتر سرعت داشته باشد و ۳۰ ساعت زمان عملیاتی آن است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه