English

دعوت وزیر خارجه سوریه از همتای عراقی‌اش برای سفر به دمشق

وزیر خارجه سوریه انفجار تروریستی اخیر در دمشق را که قربانیان آن زائران عراقی شدند، به شدت محکوم کرد. وی از همتای عراقی خود نیز برای سفر به دمشق جهت بررسی روابط دوجانبه میان دو کشور دعوت کرد.

دعوت وزیر خارجه سوریه از همتای عراقی‌اش برای سفر به دمشق

به گزارش خبرگزاری موج، به نقل از سومریه نیوز، دفتر ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که ولید معلم، وزیر خارجه سوریه تماس تلفنی با همتای عراقی خود داشت که در این تماس، انفجار تروریستی در منطقه باب صغیر در مرکز دمشق که به کشته شدن تعدادی از زائران عراقی انجامید، مورد بررسی قرار گرفت.

دو طرف در این تماس درخصوص اهمیت انجام تلاش‌های بیشتر و هماهنگی امنیتی برای رویارویی با تروریسم و برجسته‌ترین مسائل مورد اهمیت برای بغداد و دمشق گفتگو کردند.

جفعری در این تماس بر اهمیت این امر تاکید کرد که تمامی کشورهای جهان برای رویارویی با دشمن مشترک که همان تروریسم است، بایستند.

وی خاطرنشان کرد که جهان در حال حاضر در جنگ جهانی علیه دشمنی به سرمی‌برد که تمام بشریت را هدف قرار داده است و بین هیچ کشوری با کشور دیگری تمایز قائل نیست و هرکس که گمان می‌کند که در قبال اقدامات وحشیانه تروریسم، در امن و امان قرار دارد، آن طرف موضعش شک‌برانگیز است.

وزیر خارجه عراق حل اختلافات و پایان دادن به درگیری‌های جانبی در منطقه که فقط به نفع تروریسم است، خواستار شد.

ابراهیم جعفری گفت که عراق هیات امنیتی را برای پیگیری تحقیقات درخصوص انفجار تروریستی و یک هیات پزشکی را برای کمک به مجروحان عراقی فرستاد و وزارت حمل و نقل عراق مجروحان و کشته شدگان را به عراق انتقال خواهد داد.

در همین حال، ولید معلم این انفجار تروریستی را به شدت محکوم کرد و به نمایندگی از دولت و ملت سوریه به دلیل کشته شدن زائران عراقی تسلیت گفت.

وی همچنین از موضع شجاعانه ابراهیم جعفری در نشست اتحادیه عرب که خواهان بازگشت سوریه به این اتحادیه شد، قدردانی کرد.

ولید معلم از ابراهیم جعفری خواست تا به زودی به دمشق سفر کند تا چشم‌اندازهای همکاری مشترک و تحکیم روابط در زمینه‌های مختلف به صورت گسترده‌تری مورد بررسی قرار بگیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه