English

پیشتازی شولتس در نظرسنجی‌های آلمان

مارتین شولتس به عنوان رهبر جدید حزب سوسیال دموکراتیک آلمان قرار است در انتخابات ماه سپتامبر مرکل را به چالش بکشد. شولتس که از سوی یکی از فعالان حزبش با عنوان "دیو سکسی" توصیف شده، با افزایش محبوبیت روبروست.

پیشتازی شولتس در نظرسنجی‌های آلمان

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری فرانسه، یکی از فعالان جوان حزب سوسیال دموکراتیک آلمان که به شدت از تصمیم مارتین شولتس برای رهبری این حزب ذوق‌زده شده بود،‌ او را در یک برنامه تلویزیونی "دیو سکسی" توصیف کرد.

تصمیم شولتس برای خروج از پارلمان اروپایی که شش سال ریاست آن را بر عهده داشت و حضور در عرصه سیاسی آلمان، دست‌کم در چند هفته گذشته برای حزب او خوشایند بوده است.

حزب سوسیال دموکراتیک آلمان (SPD) شریک کوچک ائتلاف محافظه‌کاران مرکل متشکل از اتحاد دموکراتیک مسیحی (CDU) و حزب اتحاد سوسیال مسیحی (CSU) است که پیشتر تحت ریاست زیگمار گابریل در نظرسنجی‌ها عقب افتاده بود. اما حضور شولتس بار دیگر به حزبش انگیزه داده است و نتایج نظرسنجی‌های جدید جهش 10 درصدی را نشان می‌دهد و برخی از نظرسنجی‌ها هم این حزب را جلوتر از بلوک محافظه‌کار مرکل می‌دانند. محبوبیت مارتین شولتس به حدود 50 درصد رسیده است، در حالی که محبوبیت آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان 38 درصد است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی