English

رئیس پارلمان عراق: شرایط برای آشتی ملی فراگیر فراهم شده است

رئیس پارلمان عراق اعلام کرد که شرایط برای برقراری آشتی ملی فراگیر در عراق مهیا شده است.

رئیس پارلمان عراق: شرایط برای آشتی ملی فراگیر فراهم شده است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از صدی البلد، سلیم جبوری، رئیس پارلمان عراق در دیدار با برت مک گورک، نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در ائتلاف ضد داعش بیان این مطلب گفت: آن چیزی که باعث می‌شود شرایط موجود سازگارتر و مناسب‌تر شود بازگشت آوارگان به مناطق آزاد شده عراق، بازسازی و نیز ثبات و امنیت بیشتر مناطق آزاد شده است.

الجبوری در ادامه از جامعه جهانی خواست نقش گسترده‌تری را در حمایت از عراق برای برقراری آشتی و بازسازی خرابی‌های ناشی از جنگ ایفا کند.

طی این دیدار دو طرف به بررسی راه‌های همکاری مشترک برای بیرون راندن تروریست‌ها، حمایت از دو پرونده امدادرسانی و انسانی در عراق پرداختند.

آنها همچنین به بررسی اوضاع امنیتی و سیاسی عراق و منطقه، جنگ با تروریسم و همکاری و هماهنگی میان عراق و ائتلاف بین‌المللی ضد داعش پرداختند؛ همکاری‌ که نتایج زیادی داشت که مهمترین آنها شکست داعش است.

جبوری اشاره کرد که نیروهای مشترک عراقی، پیروزی‌های بزرگی را در زمان کوتاهی علیه داعش به دست آورده و آنها را بیرون رانده‌اند و داعش آخرین روزهایش را در عراق سپری می‌کند.

از سوی دیگر، مک گورک بر ادامه حمایت بین‌المللی از عراق در نبرد با داعش و حمایت از پرونده‌های امدادرسانی و انسانی تاکید کرد.

وی همچنین به تمایل آمریکا برای کمک به عراق در برقراری امنیت و ثبات در مناطقی که به دلیل وجود داعش شاهد تنش‌هایی بوده، تاکید کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه