English

ابراز نگرانی دیده‌بان حقوق بشر از سلب تابعیت شهروندان بحرینی

سازمان دیده‌بان حقوق بشر از سلب تابعیت گسترده در بحرین، استمرار تعقیب و بازداشت علمای دین، معارضان و فعالان حقوقی ابراز نگرانی کرد.

ابراز نگرانی دیده‌بان حقوق بشر از سلب تابعیت شهروندان بحرینی

به گزارش خبرگزاری موج، سازمان دیده‌بان حقوق بشر با اشاره به سلب تابعیت 133 شهروند بحرینی در سال گذشته به دلیل انتقاد از دولت در رسانه‌های خبری و سایت‌های اجتماعی، درباره افزایش سلب تابعیت شهروندان بحرینی ابراز نگرانی کرد.

طبق گزارش پایگاه اللؤلؤه «لیلی مطر» نماینده سازمان دیده‌بان حقوق بشر در شورای حقوق بشر وابسته به سازمان‌ ملل گفت که این سازمان از تعدیل قانون اساسی که توسط مجلس شورا تصویب و طی آن به دادگاه‌های نظامی حق محاکمه غیرنظامیان را داد، بی‌نهایت نگران است.

وی افزود که ما معتقد نیستیم محاکمه غیرنظامیان بایستی در دادگاه‌های نظامی و غیرنظامی باشد بلکه مشکل مربوط به اجرای محاکمه‌های عادلانه در این دو دادگاه است.

مطر همچنین با اشاره به اعمال محدودیت‌ها برای فعالان و معارضان، از اینکه بیانیه مشترک کشورهای عضو شورای حقوق بشر درباره بحرین صادر نشده، ابراز تأسف کرد و گفت که عدم وجود این بیانیه به دولت بحرین این پیام را می‌دهد که می‌تواند به تجاوزات آشکار خود علیه معارضان و فعالان حقوقی ادامه دهد بی‌آنکه به دلیل این تجاوزات مواخذه یا مجازات شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه