English

در گفت و گو با موج؛

آرش اشکان: نا امنی مانع اصلی در رشد اقتصادی افغانستان است

سرویس بین الملل- کارشناس امور غرب آسیا در ارزیابی شرایط اقتصادی افغانستان گفت: نا امنی در این کشور مانع اصلی و عمده در رشد اقتصادی افغانستان است.

آرش اشکان: نا امنی مانع اصلی در رشد اقتصادی افغانستان است

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج، آرش اشکان افزود: به گفته مقامات رسمی افغانستان بر اساس بررسی های انجام شده رشد اقتصادی این کشور در سال جاری نزدیک به 2 درصد است و این ناشی از افزایش درآمدهای ملی،  صادرات و سرمایه گذاری های خارجی است.

این کارشناس امور غرب آسیا در بخش دیگری بیان کرد: مقامات وزارت اقتصاد و اداره مرکزی آمار افغانستان پیشتر نیز اعلام کرده بودند که رشد اقتصادی این کشور در سال آینده به 3 درصد نیز افزایش می یابد البته در شرایط حاکم بر افغانستان.

 آرش اشکان به این نکته اشاره کرد که رشد دو درصدی و به گفته مقامات افغانستان سه درصدی سال آینده نشان از کاهش رشد اقتصادی در این کشور دارد و نگاه به آمار و ارقام می توان دریافت که در واقع رشد اقتصادی در افغانستان طی 7 سال گذشته به شدت کاهش یافته است.

وی معتقد است که ناامنی در افغانستان علت اصلی و مانع عمده در کاهش رشد اقتصادی این کشور به حساب می آید و در استان هایی مثل بلخ، قندهار و جوزجان که شاهد سرمایه گذاری هستیم امنیت تا حدودی بیشتر است و این امر به رشد اقتصادی افغانستان کمک می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی