English

اولاند: فرانسه به طور خستگی‌ناپذیر به مبارزه با تروریسم ادامه خواهد داد

رئیس‌جمهور فرانسه در پنجمین سالگرد حمله خونین به یک مدرسه یهودی در شهر تولوز، از ادامه مبارزه خستگی‌ناپذیر فرانسه با تروریسم خبر داد.

اولاند: فرانسه به طور خستگی‌ناپذیر به مبارزه با تروریسم ادامه خواهد داد

به گزارش خبرگزاری موج، رئیس‌جمهور فرانسه روز شنبه با گذشت 5 سال از حمله شخصی به نام «محمد مراح» به یک مدرسه یهودی و قتل 3 دانش‌آموز، یک معلم و 3 نظامی در تولوز و مونتوبان طی روزهای 11 تا 22 مارس 2012، با صدور بیانیه‌ای یاد قربانیان این حمله تروریستی را گرامی‌ داشت و با خانواده‌های آنان همدردی کرد.

او در این بیانیه گفت: «این حمله که در آن نظامیان فرانسوی و دانش‌آموزان خردسال یک مدرسه هدف قرار گرفتند، حمله‌ و تجاوزی علیه تمام فرانسه بود و من می‌خواهم به خانواده‌های آنها بگویم که فرانسه همواره در کنار آنهاست و دموکراسی همواره از وحشیگری قوی‌تر خواهد بود و جمهوری فرانسه به صورت خستگی ناپذیر به مبارزه با تروریسم ادامه خواهد داد.»

«محمد مراح» پیش از حمله به این مدرسه یهودی، سه نظامی به نام‌های «عماد بن زیاتن»، «محمد لوگوآد» و «ابل شنوف» را به قتل رساند و سپس اقدام به قتل سه دانش‌آموز و یک معلم این مدرسه کرد و نهایتا در روز 22 مارس به دست نیروهای پلیس کشته شد.

اظهارات رئیس‌جمهور فرانسه درباره ادامه مبارزه فرانسه با ترویسم در حالیست که از زمان حمله محمد مراح به این مدرسه یهودی تاکنون چندین حمله تروریستی خونین و مرگبار دیگر در فرانسه به وقوع پیوسته که مرگبارترین آنها به حملات 13 نوامبر 2015 پاریس و 14 ژوئیه 2016 نیس مربوط می‌شود که گروه تروریستی داعش مسئولیت آنها را بر عهده گرفت و در جریان آنها به ترتیب 130 و 84 نفر کشته شدند.

طبق نتایج یک تحقیق و مطالعه سالانه گسترده در فرانسه، موج حملات تروریستی نگاه فرانسویان نسبت به موضوع ناامنی در این کشور را تغییر داده به گونه‌ای که تروریسم هم‌اکنون نخستین منبع نگرانی فرانسویان محسوب می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه