English

دیدار سیاستمداران عراقی از عربستان

سرویس بین الملل- یک هیات سیاسی عراقی برای اجرایی شدن درخواست این کشور از عربستان در پایان دادن به مداخلات وهابیون در عراق امروز راهی ریاض می شود.

دیدار سیاستمداران عراقی از عربستان

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج به نقل از رسانه های عراق، وزارت امور خارجه این کشور اعلام کرد هیاتی از این وزارتخانه، امروز یکشنبه برای بررسی برخی مسائل مشترک به عربستان سعودی می‌رود.

«احمد جمال» سخنگوی وزارت خارجه عراق، روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد، یک هیات عراقی به ریاست‌ «نزار الخیرالله» معاون پیشین وزارت خارجه با طرف سعودی درباره پرونده‌های مربوط به روابط دوجانبه و نیز برخی مسائل مربوط به گذرگاه‌های مرزی و مبادلات بازرگانی رایزنی خواهد کرد.

ابراهیم الجعفری وزیر خارجه عراق، اواخر ماه فوریه اعلام کرده بود که معاون این وزارتخانه را مکلف کرده است که به زودی در سفری به عربستان مسایل فنی مربوط به مذاکرات بغداد-ریاض را دنبال کند.

ابراهیم الجعفری همزمان از عربستان سعودی خواست موضعش را درقبال نیروهای ترکیه‌ای مستقر در خاک عراق اعلام کند.

طبق این گزارش، «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان سعودی، اواخر ماه فوریه در سفری از پیش اعلام‌نشده وارد عراق شد و با مقام‌های این کشور درباره برخی از پرونده‌ها رایزنی کرد. سفر الجبیر به عراق نخستین سفر یک مقام ارشد سعودی به این کشور از زمان جنگ آمریکا علیه عراق در سال ۲۰۰۳، محسوب می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه