English

در بورس گردشگری آلمان صورت پذیرفت

درخشش شاهکارهای ایرانی در میان ۱۸۷ کشور دنیا

بورس گردشگری آلمان در حالی امسال پنجاه سالگی اش را جشن می‌گیرد که یکی از سالن‌هایش را برای معرفی به ایران اختصاص داده است.

درخشش شاهکارهای ایرانی در میان 187 کشور دنیا

به گزارش خبرگزاری موج، نمایشگاه بین الملی گردشگری آلمان ITB 2017، درحالی میزبان 187 کشور دنیا است که تاریخ و طبیعت ایران در سالنی انحصاری با فضایی به وسعت 1180 متر مربع با همراهی 35 موسسه گردشگری، دو شرکت هواپیمایی، شهرداری تبریز و راه آهن جمهوری اسلامی در قلب آلمان به نمایش گذاشته شده است.

ابراهیم پورفرج - رئیس جامعه تورگردانان به نمایندگی از تشکلی که امسال مسوولیت اجرای غرفه ایران در ITB برلین را داشته است، گفت: برای نخستین بار است که این تعداد دفتر خدمات مسافرتی در نمایشگاه گردشگری آلمان حضور دارند. حضور شهرداری تبریز نیز برای تبلیغ شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 در این نمایشگاه حضور یافته و راه آهن جمهوری اسلامی ایران برای نخستین بار در چنین نمایشگاهی شرکت کرده تا از این طریق برای توسعه گردشگری ریلی اقدام کند.

وی یقین دارد؛ سالن ایران که طراحی آن برگرفته از دوران پیش از تاریخ، شاهکارهای معماری و تاریخی دوره اسلامی و طبیعت کشورمان است، امسال با استقبال بیشتری روبرو شود و همه تورگردان ها با دست پر از این نمایشگاه برمی گردند.

سالن ایران در نخستین روزهای برپایی با استقبال تورگردانان سایر کشورها روبرو شده و روزهای شلوغی را سپری می‌کند.

همچنین طالب ریفاعی - دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی که برای حضور در نشست وزرای گردشگری کشورهای جاده ابریشم در آلمان به سر می‌برد نیز با همراهی معاون گردشگری کشورمان از بخش ایران نیز بازدید داشته است.

وزیر گردشگری هندوستان که ایران در متمایل به اجرای رژیم لغو و یا تسهیل روادید گردشگری با آن است نیز از این سالن بازدیدی داشت.

ITB یا بورس بین المللی گردشگری آلمان، یکی از مهمترین نمایشگاه‌های گردشگری است که امسال نمایندگان 187 کشور دنیا در آن حضور دارند و سال گذشته نیز 60 هزار بازدیدکننده تخصصی و 120 هزار بازدیدکننده نمایشگاهی و عمومی داشته است. اهمیت این نمایشگاه در حدی است که معمولا با حضور عالی رتبه ترین مقامات گردشگری کشورها، همراه است.

این نمایشگاه که از روز چهارشنبه 18 اسفندماه در برلین آغاز شده است تا 22 اسفندماه (12 مارچ) ادامه دارد.

ITB امسال به مناسبت نیم قرن برپایی این نمایشگاه، پروژه 50 مقصد را به اجرا گذاشته و در جریان آن، 50 کشور دنیا که بیشترشان مقاصد جدید گردشگری هستند، از این فرصت برای تبلیغ بهره می برند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه