English

براساس نتایج نظرسنجی مرکز مطالعات و تحقیقات استراتژیک اردن:

ایران خطری برای امور داخلی اردن محسوب نمی‌شود

نتایج نظرسنجی که توسط مرکز مطالعات و تحقیقات استراتژیک اردن، صورت گرفته است؛نشان می‌دهند، ایران خطری برای امور داخلی اردن محسوب نمی‌شود و نقش آن محدود به داشتن نمایندگی دیپلماتیک در اردن، مانند هر کشور خارجی دیگر است.

ایران خطری برای امور داخلی اردن محسوب نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، این تحقیق از طریق نظر سنجی از افکار عمومی از بین 4000 (نفر) نمونه تصادفی از همه اقشار و گروه‌های جامعه اردن شامل؛ شاغلان، دانشجویان و بخش خصوصی در شهرهای بزرگ اردن از جمله: امان، زرقاء و  اربد و در گروههای سنی (1200) زیر سن 30 سال (1800) از سن 31 تا 45(1000) بیش از سن 45 سال انجام شده است.

نتیجه این تحقیق نشان داد : بر اساس نظر  67٪  از نمونه مورد مطالعه ، ایران دخالتی در امور اردن نداشته و نقش خود را به نمایندگی دیپلماتیک و بی طرفانه و بدون هر گونه دخالت منفی در امور داخلی اردن، محدود نموده است.

این نظرسنجی که توسط محقق امور سیاسی، حمزه شیخ حسین از مرکز مطالعات و تحقیقات استراتژیک اردن انجام شد همچنین نشان می‌دهد که نقش ایران در منطقه خطری برای وضعیت اردن محسوب  نمی‌گردد و اسراییل، در رتبه اول از نظر تاثیرات منفی بر اوضاع داخلی اردن و به ویژه مسایل اقتصادی و سیاسی، قرار می‌گیرد.

این نظرسنجی نشان داد که 16٪ از مخاطبان جامعه هدف بر این باور هستند که قصد ایران برای دخالت در امور داخلی اردن وجود دارد، و این نسبت بسیار ضعیفی است در مقایسه با نسبتی که در این نظرسنجی، نسبت به اسراییل و آمریکا توسط افراد شرکت کننده اعلام شده است؛ چراکه بر اساس نتایج این نظر سنجی 46شرکت کنندگان معتقدند که اسراییل  قصد دخالت در امور داخلی اردن دارد و  همچنین 38 درصد نیز معتقدند آمریکا به دنبال دخالت در امور این کشور است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی