English

سفیر اسرائیل در «اَمان»: اوضاع اردن نگران‌کننده است

سفیر رژیم صهیونیستی در امان اوضاع اردن را نگران‌کننده خواند و رئیس ستاد مشترک ارتش این رژیم نیز کمک به «دوست اسرائیل» را خواستار شد.

سفیر اسرائیل در «اَمان»: اوضاع اردن نگران‌کننده است

به گزارش خبرگزاری موج، روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت که «عینات شلاین» سفیر اسرائیل در اردن یک ماه قبل گزارش ناخوشآیندی درباره اوضاع به «گادی ایزنکوت» رئیس ستاد مشترک ارتش این رژیم ارائه کرد و ایزنکوت و شلاین نیز بازتاب‌های بحران پناهجویان سوری در اردن را بررسی کردند.

یک مسئول اسرائیلی که خواست نامش فاش نشود، در این باره گفت که این گزارش خانم شلاین بنا به درخواست ایزنکوت ارائه شد. ایزنکوت از سفیر اسرائیل در اردن خواسته بود دیدگاه خود درباره اوضاع اردن به دلیل اهمیت امنیتی و استراتژیکی آن برای اسرائیل را ارائه کند.

به گفته این مسئول صهیونیستی، ایزنکوت چند هفته پس از دریافت گزارش خانم شلاین در نشستی امنیتی که پشت درهای بسته برگزار شد، از اوضاع اردن ابراز نگرانی کرده و تأکید کرد که اسرائیل باید به دوست خود کمک نماید.

هاآرتص همچنین نوشت که در چند سال گذشته به خصوص از زمان آغاز جنگ علیه سوریه، بیش از یک میلیون پناهجوی سوی وارد اردن شده است و رژیم صهیونیستی نیز تلاش‌های زیادی برای کمک به اردن در این قضیه کرده است.

بر پایه این گزارش، مسئولان عالی‌رتبه رژیم صهیونیستی، اوباما، ترامپ و دیگر دولت‌های جهان را به ارائه کمک‌های اقتصادی و امنیتی به این قضیه تشویق کرد.

هاآرتص افزود که یکی از دلایل اصلی تمایل اسرائیل برای کمک به اردن، روابط امنیتی تنگاتنگ بین دو طرف است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه