English

ارتش و پلیس آلمان برای نخستین بار رزمایش مشترک ضد ترور برگزار می‌کنند

آلمان رزمایش سه روزه ضد ترور نیروهای پلیس و ارتش خود را در حالی آغاز کرد که مخالفان نسبت به نظامی شدن جامعه با این اقدام هشدار دادند.

ارتش و پلیس آلمان برای نخستین بار رزمایش مشترک ضد ترور برگزار می‌کنند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری دویچه وله، ارتش آلمان در این رزمایش سه روزه که به منظور آمادگی برای مقابله با حملات تروریستی در سراسر این کشور صورت گرفته مشارکت می‌کند.

رزمایش دفاعی ضد تروریستی مشترک اولین بار است که در آلمان برگزار می‌شود و قرار است شش ایالت را دربر بگیرد.

قرار است 360 سرباز نیز در این مانور نظامی حضور داشته باشند با این حال مقامات آلمانی تاکید می‌کنند که در این رزمایش مردم قرار نیست تانک و نیروهای نظامی را در خیابان‌ها ببینند.

براساس بیانیه وزارت کشور آلمان این رزمایش به طور ویژه کنترل مراکز عملیاتی و راه‌های ارتباطی میان آنها را در بر می‌گیرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: آلمان هدف موج گسترده‌ای از حملات تروریستی قرار دارد و ما اخیرا نیز شاهد تجربیات بسیار تلخی در برلین و سایر ایالت‌ها بوده‌ایم. بنابراین آمادگی جامع و زودهنگام توسط نیروهای امنیتی بسیار ضروری است.

اما براساس سبقه تاریخی استفاده از نیروهای نظامی چون ارتش در داخل مرزهای کشور برای مردم آلمان یک تابو محسوب می‌شود. چراکه پیش از این رژیم نازی و جمهوری ویمار بودند که ارتش را در خیابان‌ها مستقر کردند. با این حال از نظر قانون اساسی استقرار ارتش و انجام عملیات آن در درون این کشور ممنوع نیست و بیشتر به این باز می‌گردد که از این نیروها به چه نحوی استفاده می‌شود. برای مثال در قانون این کشور اجازه داده شده است که ارتش آلمان در شرایط مرگباری چون وقوع حوادث شدید یا فجایع طبیعی در امور مداخله کنند.

با این حال تاکنون ارتش آلمان در هیچ یک از حادثه‌های تروریستی مداخله نداشته و به همین دلیل هم اکنون منازعه‌ای قانونی در این خصوص شکل گرفته است.

در واکنش به این منازعات اورسلا فون‌درلاین، وزیر دفاع آلمان توضیح داده است: ارتش تنها در صورت درخواست پلیس از این نیروها حمایت خواهد کرد و قرار است ابزارهایی که پلیس به آن دسترسی ندارد را در اختیار آن قرار دهد. برای ما بسیار مهم است که روند و زنجیره فرماندهی در شرایط استرس‌زا را یاد بگیریم و بدانیم که نقاط ضعفمان کجا هستند. اما در مقابل احزاب و نمایندگان اپوزیسیون معتقدند این اقدام به نفع امنیت داخلی آلمان نیست و تنها منجر به نظامی شدن جامعه خواهد شد.

با وجود این اظهارات هیچ شکی نیست که دسترسی پلیس به منابع مورد استفاده ارتش کمک بسیار بزرگی برای این نیروهاست.

به گفته تحلیلگران نیروهای پلیس درخواست‌های متعددی برای تجهیزات ظرفیت‌های ویژه‌ای دارند که اکنون در اختیار ارتش قرار دارد. از جمله تجهیزات و تخصص‌هایی که ارتش می‌تواند به نیروهای پلیس آلمان ارائه دهد یافتن و خنثی کردن وسائل انفجاری، برخورد پزشکی با قربانیان،‌ انتقال سریع نیروهای مسلح یا تخلیه سریع قربانیان از محل وقوع حمله است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه