English

بیشتر تاتارهای کریمه از پوتین حمایت می‌کنند

بیشتر تاتارهای شبه جزیره کریمه که 13 درصد جمعیت آن را تشکیل داده و مسلمانان ترک زبان هستند، به بهبود نسبی وضعیت مالی-اجتماعی خود بعد از پیوستن به روسیه اذعان کرده و دید مثبتی نسبت به رئیس جمهوری روسیه پیدا کرده‌اند.

بیشتر تاتارهای کریمه از پوتین حمایت می‌کنند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری موج، بر اساس تحقیقات آژانس فدرال امور ملیت‌های روسیه، دیدگاه اکثریت تاتارهای منطقه شبه جزیره کریمه نسبت به "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه بهبود یافته است: 61 درصد آنها از پوتین حمایت کرده و 31 درصد نیز اعلام کرده اند که نظرشان نسبت به وی نسبت به گذشته بهبود یافته است.

به نوشته روزنامه «ایزوستیا»، نظرسنجی در این مورد از ماه دسامبر سال 2016 تا ژانویه سال 2017 انجام گرفته است. در میان افرادی که معتقدند دولت فدرال درصدد حل و فصل مشکلات موجود در شبه جزیره کریمه است، 86 درصد اوضاع در این منطقه را در مجموع مثبت ارزیابی کرده اند.

لازم به یادآوری است که تاتارهای کریمه که مسلمانان ترک زبان ساکن این منطقه هستند، 13 درصد از جمعیت کل این شبه جزیره را تشکیل می دهند. بر اساس این نظرسنجی حدود 70 درصد آنها با موفقیت توانسته اند خود را با زندگی در ترکیب فدراسیون روسیه منطبق کرده‌اند. (تاتارهای کریمه در ابتدا مخالف پیوستن این منطقه به روسیه بوده و خواستار باقی ماندن در ترکیب کشور اوکراین بودند. ولی اکثریت قریب به اتفاق ساکنین کریمه که روس زبان هستند، در همه پرسی سراسری با اکثریت از الحاق به روسیه حمایت کردند.

"ایگور بارینوف" رئیس آژانس فدرال امور ملیت‌های روسیه، در گفتگو با این روزنامه، یادآور شد که در حال حاضر مسائل قومی-مذهبی در شبه جزیره کریمه در تمامی سطح مورد توجه خاص قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: «وضعیت در کریمه در میان شهروندان تاتار چندان ساده نیست و مقامات روس سعی ندارند که در این مورد ایده آل گرا باشد، ولی تمام تلاش خود را بکار بسته اند تا مردم تاتار تغییر واقعی در روند زندگی خود احساس نکرده و حتی بهبود اوضاع در منطقه را با چشم خود ببینند. ضاهرا به همین دلیل است که دیدگاه آنها نسبت به ولادیمیر پوتاین نیز بهبود یافته است.»

این روزنامه می افزاید: بر اساس اطلاعات نظرسنجی صورت گرفته، وضعیت اقتصادی و اجتماعی جمعیت تاتار مسلمان در شبه جزیره کریمه بطور قابل توجهی بهبود یافته است. حدود 75 درصد از سئوال شوندگان تقریبا از وضعیت زندگی خود رضایت داشتند. حدود نیمی از آنان - دقیقا 48 درصد - از ثبات یافتن وضعیت مالی خود سخن گفته‌اند. در مجموع 30 درصد از تاتارهای کریمه هم به بهبود وضعیت مالی خود اشاره کرده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه