English

حماس: شکایت مرکز اسرائیلی از هنیه تلاشی برای تحریف واقعیت‌هاست

جنبش مقاومت اسلامی "حماس" شکایت یک مرکز اسرائیلی از اسماعیل هنیه نایب رئیس دفتر سیاسی این جنبش به دادگاه کیفری بین‌المللی در لاهه را تلاشی برای تخریب وجهه مقاومت در جامعه بین‌المللی و تحریف واقعیت‌ها دانست.

حماس: شکایت مرکز اسرائیلی از هنیه تلاشی برای تحریف واقعیت‌هاست

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، حازم قاسم، سخنگوی حماس طی بیانیه‌ای مطبوعاتی خاطرنشان کرد که رژیم صهیونیستی به تلاش‌های خود برای تخریب وجهه مقاومت در جامعه بین‌المللی، تحریف واقعیت‌ها و بر هم زدن معادلات در محافل بین‌المللی ادامه می‌دهد.

وی افزود: مقاومت فلسطین بر اساس تمامی قوانین و عرف‌های بین‌المللی مقاومتی مشروع در برابر پروژه اشغالگری رژیم صهیونیستی است و رهبران مقاومت به این کار مشروع خود ادامه خواهند داد.

قاسم تصریح کرد که این شکایت بخشی از جنگ روانی رژیم صهیونیستی علیه جنبش حماس است و رهبران این جنبش اهمیتی به این اقدامات نمی‌دهند.

وی افزود: جنایتکار واقعی رژیم صهیونیستی است که در جریان جنگ 51 روزه تابستان سال 2014 جنایت‌های متعددی علیه ساکنان بی‌پناه غزه مرتکب شد و نزدیک به 578 کودک را به خاک و خون کشید.

سخنگوی حماس از موسسات بین‌المللی خواست که هر چه زودتر مقامات صهیونیستی را به دادگاه بین‌المللی تحویل دهند تا به عنوان جنایتکاران جنگی محاکمه شوند.

یک وکیل صهیونیست به نام "میخائیل مایرز" که بنیانگذار مرکز به اصطلاح عدالت "قدس" است، صبح روز دوشنبه دادخواستی را علیه اسماعیل هنیه به دادگاه کیفری بین‌المللی در لاهه ارائه داد و او را به نقض سازمان یافته و وحشیانه حقوق بشر در نوار غزه در جریان جنگ سال 2014 متهم کرد.

در این دادخواست تلاش شده است که جنبش حماس به ارتکاب جنایت ساکنان غزه متهم شود و وکیل صهیونیست مدعی شده است که این جنبش از فلسطینیان به عنوان سپرهای انسانی استفاده می‌کرد و موشک‌ها و گلوله‌های خمپاره را در مدارس، بیمارستان‌ها، مساجد و مراکز مدنی دیگر ذخیره کرده بود و از سوی دیگر، از موشک‌هایی استفاده می‌کرد که قدرت کنترل و هدایت دقیق آنها را نداشت و این نقض قوانین بین‌المللی به شمار می‌رود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه