English

در گفت و گو با شینزو آبه؛

ترامپ: آمریکا ۱۰۰ درصد در کنار ژاپن خواهد بود

رئیس جمهور آمریکا در گفت و گو با نخست وزیر ژاپن در واکنش به شلیک‌های موشکی جدید کره شمالی، بر تقویت اتحاد و همکاری بین واشنگتن و توکیو تاکید کرده است.

ترامپ: آمریکا 100 درصد در کنار ژاپن خواهد بود

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، شینزو آبه نخست وزیر ژاپن امروز سه شنبه در سحنانی در جمع خبرنگاران تاکید کرد: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به من گفته است که ایالات متحده 100 درصد در کنار ژاپن خواهد بود.

گفت و گوی تلفنی ترامپ و آبه پس از شلیک 4 فروند موشک کره شمالی انجام شده است. رهبران دو کشور موافقت کردند که اقدامات اخیر کره شمالی نشانه روشنی از نقض قطعنامه های شورای امنیت بوده و یک چالش جدی علیه امنیت بین المللی و منطقه ای به شمار می رود.

آبه تصریح کرد: ترامپ به من گفت که آمریکا 100 درصد در کنار ژاپن است و از من خواست تا این اظهارات را به مردم ژاپن منتقل کنم. وی از من خواست تا 100 درصد به او و آمریکا اعتماد کنم.

دفتر رئیس جمهور موقت کره جنوبی نیز اعلام کرد که دونالد ترامپ درباره برنامه ها و طرح های مربوط به پاسخ به شلیک موشک های کره شمالی با رئیس جمهور کره جنوبی گفتگو کرده است.

وزارت دفاع آمریکا پنتاگون نیز روز دوشنبه احتمال شلیک موشک های بیشتر از سوی کره شمالی را رد نکرده است.

کره شمالی 4 فروند موشک را به سوی دریای ژاپن شلیک کرده است که ظاهرا واکنشی به برگزاری مانورهای تمام عیار آمریکا و کره جنوبی بوده است.

هنوز روشن نیست کره شمالی چه نوع موشک‌هایی را شلیک کرده است اما سازمان ملل این کشور را از آزمایش موشکی و یا تکنولوژی هسته‌ای منع کرده است.

پیونگ یانگ روز جمعه در واکنش به مانور نظامی مشترک کره جنوبی و ایالات متحده آمریکا تهدید کرده بود که در واکنش به این اقدام دست به شلیک موشک خواهد زد.

کره شمالی بارها اعلام کرده است که برنامه فضایی ‌اش صلح ‌آمیز است اما گمان می‌رود که این کشور در حال آزمایش یک موشک بالستیک بین قاره‌ای است که می‌تواند ایالات متحده را هدف قرار دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه