English

«بنکسی» در کرانه باختری هتل دارد

هتلی که «بنکسی» هنرمند معروف نقاشی خیابانی در کرانه باختری افتتاح کرده است، در فاصله چند متری از دیوار حائل ایجادشده توسط رژیم صهیونیستی قرار دارد.

«بنکسی» در کرانه باختری هتل دارد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از گاردین، «بنکسی» هنرمند معروف گرافیتی و هنرهای خیابانی، به‌تازگی هتلی را در کرانه باختری رود اردن راه‌اندازی کرده که به دیواری جنجالی مشرف است که توسط رژیم صهیونیستی ایجاد شده و این منطقه اشغالی را محصور کرده است.

این هتل که «محصور با دیوار» (Walled off Hotel) نامگذاری شده 10 اتاق دارد که در طول روز، فقط 25 دقیقه در معرض تابش مستقیم نور خورشید هستند.

این بنا به‌صورت همزمان یک هتل، موزه، گالری و نمادی از اعتراض است که آثار «بنکسی» - هنرمند انگلیسی - در آن به‌نمایش درآمده و به گفته صاحب هتل، بدترین چشم‌انداز را در میان هتل‌های جهان دارد.

نقاشی‌های دیواری «بنکسی» بیشتر به مسائل سیاسی و موضوع‌هایی مانند گرمای جهانی، جنگ، شنود غیرقانونی و شرایط سخت کاری پرداخته‌اند. تا کنون بارها نقاشی‌های این هنرمند از روی دیوار جدا و به قیمت صدها هزار پوند فروخته شده‌اند.

«بنکسی» در کرانه باختری هتل دارد

«بنکسی» که هنوز علاقه‌ای به فاش شدن هویت اصلی‌اش ندارد، اولین‌بار حدود یک دهه پیش، به سرزمین‌های اشغالی رفت و مجموعه‌ای از چند اثر معروف و اعتراضی خود را روی دیوار حائل در این منطقه خلق کرده است.

این هنرمند که اعتقاد دولت را مبنی بر وندال بودن گرافیتی قبول ندارد، هنرش را در فضاهای عمومی خلق می‌کند و حتی تا آنجا پیش می‌رود که عناصر و احجام فیزیکی هم می‌سازد. البته او هیچ‌گاه مستقیما گرافیتی‌هایش را نفروخته است.

«ویسام سالسا» مدیر این هتل که قرار است از 20 مارس (۳۰ اسفندماه) فعالیت خود را به‌صورت رسمی آغاز کند، گفت: ما از همه، حتی شهروندان اسرائیلی دعوت می‌کنیم که به این هتل بیایند تا چیزهایی درباره ما یاد بگیرند، چون زمانی که آن‌ها با ما آشنا شوند، کیشه‌ها شکسته و تغییرات آغاز می‌شود.

«بنکسی» در کرانه باختری هتل دارد

«بنکسی» در کرانه باختری هتل دارد

«بنکسی» در کرانه باختری هتل دارد

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه