English

آمریکا به دنبال افزایش دخالت در عملیات الرقه

سرویس بین الملل - وزارت دفاع آمریکا پیشنهاد افزایش نقش نیروهایش در آزادسازی شهر الرقه سوریه از دست گروه تروریستی داعش را بررسی می کند.

آمریکا به دنبال افزایش دخالت در عملیات الرقه

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج، روزنامه واشنگتن پست به نقل از منابع آگاه به طراحی عملیات نظامی نوشت: طرح کنونی شرکت گسترده نیروهای امریکایی از جمله نیروهای ویژه، بالگردها و توپخانه به همراه ارائه کمک تسلیحاتی به نیروهای اصلی این عملیات یعنی عناصر کرد و عرب منطقه مبتنی است.

به نوشته این روزنامه طرح حذف محدودیت درباره تعداد نیروهای آمریکایی موجود در سوریه که در زمان حاضر 500 نیرو هستند مورد بررسی قرار خواهد گرفت و اشاره خواهد شد که امریکایی ها به طور مستقیم در درگیری ها شرکت نخواهند کرد. اما خواهند توانست به روش بهتری در جبهه های عملیات نظامی با وضعیت تعامل کنند.

استفان تاونسند فرمانده ائتلاف بین المللی ضد داعش در سوریه و عراق یکم مارس جاری تصریح کرده بود نیروهای کرد می توانند در عملیات آزادسازی الرقه شرکت کنند. اما با این وجود تصریح کرده بود که واشنگتن در حال مذاکره درباره امکان شرکت ترکیه نیز در این عملیات است. ترکیه یگان های دفاع مردمی کرد سوریه را گروهی تروریستی می داند.

همچنین اخبار منتشره در روزهای اخیر، حاکی از ارسال محموله جدیدی از خودروهای زرهی و نیروهای آمریکایی به شمال منبج برای کمک به نیروهای ائتلاف موسوم "نیروهای سوریه دمکراتیک" حکایت دارد.

شهر منبج در 80 کیلومتری شمال شرق حلب و در 30 کیلومتری غرب رود فرات و در تقاطع مسیرهای زمینی منتهی به سد تشرین، دیر الزور و الرقه واقع شده است. این شهر به منزله رگ حیات تشکیلات تروریستی داعش به شمار می آید. زیرا در مسیر امدادرسانی به عناصر آن در مسیر از جرابلس تا الرقه و همچنین عراق قرار گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه